Minden európai repülőtér egységáras lesz

Irányelvvel kívánja szabályozni az Európai Unió a repülőtereken fizetendő díjakat az olyan nagy forgalmú légikikötők esetében, amelyek adott esetben visszaélhetnek domináns piaci helyzetükkel.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Parlament (EP) csütörtökön Strasbourgban túlnyomó többséggel megszavazta az erről szóló tervezetet - azzal, hogy míg az EU "kormánya", az Európai Bizottság évi egymillió fős forgalomnál húzná meg a határt, az EP-képviselők csak az ötmilliósnál nagyobb utasforgalmú repülőterekre terjesztenék ki az irányelvet.

Az immár második olvasati tárgyalás során az EP - a tagállami kormányokat képviselő Tanáccsal egyetértésben - úgy ítélte meg, hogy a repülőtéri díjakról szóló jogszabálynak az évi egymilliónál kevesebb utast fogadó repterekre történő kiterjesztése feleslegesen róna adminisztratív és bürokratikus terheket olyan piaci szereplőkre, amelyek földrajzi és egyéb strukturális tényezők miatt amúgy sincsenek versenyben a nagyobb légikikötőkkel. Az irányelv ugyanakkor utasforgalomtól függetlenül kiterjed majd minden egyes EU-tagállam legnagyobb repülőterére.

Nem terjed ki az irányelv hatálya a mozgáskorlátozott vagy más fogyatékkal élő utasok különleges ellátása miatti illetéktöbblet fizetésére.

Az uniós jogszabály által érintett repülőterek a következők: Alicante, Amszterdam, Athén, Barcelona, Berlin (Schönefeld és Tegel), Bécs, Birmingham, Bristol, Brüsszel (Zaventem), Budapest, Bukarest, Burgasz, Catania, Dublin, Düsseldorf, Edinburgh, Faro, Frankfurt, Glasgow, Gran Canaria, Hamburg, Hannover, Helsinki, Iraklion, Koppenhága, Köln/Bonn, Lanzarote, Larnaka, Lisszabon, Ljubljana, London (Gatwick, Heathtrow, Luton, Stansted), Luxembourg, Lyon, Madrid (Barajas), Manchester, Marseille-Provence, Málaga, Málta, Milánó (Linate és Malpensa), München, Newcastle, Nizza, Páfosz, Palma de Mallorca, Párizs (Charles de Gaulle és Orly), Pozsony, Prága, Riga, Ródosz, Róma (Fiumicino), Stockholm, Stuttgart, Szófia, Tallinn, Temesvár, Tenerife, Toulouse (Blagnac és CCER), Varsó, Várna, Velence, Vilnius.

A parlamenti vitában az európai néppárti frakció egészének vezérszónokaként szólalt fel Becsey Zsolt, aki helyesnek tartaná, ha mielőbb alkalmazni lehetne az új jogszabályt. Megfogalmazása szerint egyfelől azt kell elkerülni, hogy "erőfölényével visszaélve valamely ragadozó légitársaság egy másikkal szemben ugyanolyan szolgáltatásért alacsonyabb árakkal előnyt szerezzen a kliensekre áhítozó reptereknél". Szerinte "egyúttal azt is elkerülhetjük, hogy a repterek átláthatatlan és önkényes, sokszor ugrásszerű áremeléseket hajtsanak végre". "A cél mindkét esetben az, hogy a fogyasztó európai polgárok csak azt fizessék ki, amit valóban igénybe vettek" - tette hozzá.

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo