Minden európai repülőtér egységáras lesz

Irányelvvel kívánja szabályozni az Európai Unió a repülőtereken fizetendő díjakat az olyan nagy forgalmú légikikötők esetében, amelyek adott esetben visszaélhetnek domináns piaci helyzetükkel.

Mi és ki ránthatja ki a gödörből a magyar gazdaságot?
Elkerülhetőek még a megszorítások?
Kik állják a 14. havi nyugdíj cechét?

Online Klasszis Klub élőben Petschnig Mária Zitával!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Parlament (EP) csütörtökön Strasbourgban túlnyomó többséggel megszavazta az erről szóló tervezetet - azzal, hogy míg az EU "kormánya", az Európai Bizottság évi egymillió fős forgalomnál húzná meg a határt, az EP-képviselők csak az ötmilliósnál nagyobb utasforgalmú repülőterekre terjesztenék ki az irányelvet.

Az immár második olvasati tárgyalás során az EP - a tagállami kormányokat képviselő Tanáccsal egyetértésben - úgy ítélte meg, hogy a repülőtéri díjakról szóló jogszabálynak az évi egymilliónál kevesebb utast fogadó repterekre történő kiterjesztése feleslegesen róna adminisztratív és bürokratikus terheket olyan piaci szereplőkre, amelyek földrajzi és egyéb strukturális tényezők miatt amúgy sincsenek versenyben a nagyobb légikikötőkkel. Az irányelv ugyanakkor utasforgalomtól függetlenül kiterjed majd minden egyes EU-tagállam legnagyobb repülőterére.

Nem terjed ki az irányelv hatálya a mozgáskorlátozott vagy más fogyatékkal élő utasok különleges ellátása miatti illetéktöbblet fizetésére.

Az uniós jogszabály által érintett repülőterek a következők: Alicante, Amszterdam, Athén, Barcelona, Berlin (Schönefeld és Tegel), Bécs, Birmingham, Bristol, Brüsszel (Zaventem), Budapest, Bukarest, Burgasz, Catania, Dublin, Düsseldorf, Edinburgh, Faro, Frankfurt, Glasgow, Gran Canaria, Hamburg, Hannover, Helsinki, Iraklion, Koppenhága, Köln/Bonn, Lanzarote, Larnaka, Lisszabon, Ljubljana, London (Gatwick, Heathtrow, Luton, Stansted), Luxembourg, Lyon, Madrid (Barajas), Manchester, Marseille-Provence, Málaga, Málta, Milánó (Linate és Malpensa), München, Newcastle, Nizza, Páfosz, Palma de Mallorca, Párizs (Charles de Gaulle és Orly), Pozsony, Prága, Riga, Ródosz, Róma (Fiumicino), Stockholm, Stuttgart, Szófia, Tallinn, Temesvár, Tenerife, Toulouse (Blagnac és CCER), Varsó, Várna, Velence, Vilnius.

A parlamenti vitában az európai néppárti frakció egészének vezérszónokaként szólalt fel Becsey Zsolt, aki helyesnek tartaná, ha mielőbb alkalmazni lehetne az új jogszabályt. Megfogalmazása szerint egyfelől azt kell elkerülni, hogy "erőfölényével visszaélve valamely ragadozó légitársaság egy másikkal szemben ugyanolyan szolgáltatásért alacsonyabb árakkal előnyt szerezzen a kliensekre áhítozó reptereknél". Szerinte "egyúttal azt is elkerülhetjük, hogy a repterek átláthatatlan és önkényes, sokszor ugrásszerű áremeléseket hajtsanak végre". "A cél mindkét esetben az, hogy a fogyasztó európai polgárok csak azt fizessék ki, amit valóban igénybe vettek" - tette hozzá.

Véleményvezér

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.
Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés?

Mit okoz a fedezetlen nyugdíjemelés? 

A repülőrajt elmaradt, helyette választási pénzszórás folyik.
Trump korbácsot ragad Putyin ellen

Trump korbácsot ragad Putyin ellen 

Putyinnak most már keményebben odavágnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo