hirdetés

Mennyivel dobja meg a lakás árát egy új metrómegálló?

A közlekedés-fejlesztések többnyire az ingatlanpiacot is befolyásolják, feltehetőleg nem lesz ez másképp a következő évtized fejlesztéseivel sem, amelyek közül néhányat már a közelmúltban megismerhettünk a Budapesti Mobilitási Terv 2030 dokumentumból. Az OTP Ingatlanpont az elmúlt évek tapasztalatai alapján vizsgálta meg az ingatlanpiac és a beruházások összefüggéseit.

Figyelem! Jelentősen módosulnak a cégekre vonatkozó ESG-előírások!

Alapjaiban változtathatja meg a cégek – nemcsak a nagyvállalatok, köztük a bankok és biztosítók, hanem a kis- és középvállalkozások (kkv) – működését, hogy a jövőben már olyan auditált (!) nem pénzügyi beszámolókat kell készíteni, ami nemzetközi szabványok alapján gyűjtött ESG-releváns adatokra támaszkodik.

Ne maradjon le, legyen naprakész az egyik legnagyobb horderejű kérdésben!

Jelentkezzen most konferenciánkra! >>

hirdetés

Nem új keletű megállapítás, hogy a nagy közlekedési fejlesztések egy idő után a szolgáltatások minőségének és mennyiségének javulását eredményezik az érintett környéken, így az ingatlanfejlesztők is hamar felfedezik maguknak ezeket a területeket. Ugyanez fordítva is igaz: az újonnan beépülő városrészek és a növekvő lakosságszám elkerülhetetlenné teszi a közúti- és tömegközlekedési fejlesztések megvalósítását. Az utóbbi évek egyik leglátványosabb ingatlanpiaci fellendülése is nagyrészt egy adott tömegközlekedési fejlesztésének köszönhető.

A XI. kerület az egyik legnagyobb nyertese a 4-es metró befejezésének, szinte minden részén érezhetőek hatásai: óriási ingatlanfejlesztések, a közterületek megújulása, a szolgáltatások minőségének javulása mutatja a földalatti vasút nyomvonalát a felszínen. „A Bikás Parknál például, a metró 2014-es átadása óta mintegy 127 százalékkal növekedtek (azaz bőven megkétszereződtek) az ingatlanárak, és 22 kisebb-nagyobb projekt keretében 500 új lakás épült meg, vagy épül jelenleg a szűkebb környéken. Noha a metró átadása egybeesett a lakáspiaci fellendülés kezdetével, ezek az eredmények részben biztosan a javuló tömegközlekedési helyzet áldásos következményei” – mondja Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője.

kép: Pixabay

A már meglévő, de bizonyos szempontból kiaknázatlan tömegközlekedési lehetőségeket is kihasználják a beruházók, amire jó példa a XIII. kerület ingatlanpiacának felvirágzása. A 3-as metró nyomvonala mentén és a Váci úton található, korábban ipari területek jellemezte környéken Budapest (és Magyarország) leghosszabb irodafolyosója épült fel az elmúlt két évtizedben. Ez a fejlődés természetesen a környék lakóingatlan piacára is pozitív hatással volt, és van a mai napig. Csak az elmúlt 5 évben több mint kétszeresére nőtt az átlagos lakásár Angyalföldön, az említett városrész pedig jelenleg országos szinten az újlakás-építés központi helyszíne.

Van szabad albérlet Pesten, csak megfizetni nem lehet
Néha ugyan ellentmondóak az egyes budapesti kerületekből érkező vélemények, azonban úgy tűnik, hogy veszített lendületéből a fővárosi bérlakáspiac az elmúlt évben. A legnagyobb gondot még mindig a bérleti díjak jelentik, melyek sokak számára nem megfizethetők.
Az 1-es villamosvonal régóta időszerű budai meghosszabbításával szintén a XI. kerület jár jól. A Fehérvári út, Szerémi út, Budafoki út ipartelepei helyén több száz lakásos lakóprojektek és irodaházak nőnek ki a földből, a fejlesztések pedig egyre terjednek dél felé. Ellenpélda is látszik: a Kopaszi-gát óriási ingatlanberuházása egyelőre megelőzi a terület tömegközlekedési fejlesztéseit, noha már készülnek a fonódó villamos meghosszabbításának tervei.

Egyelőre keveseket érintő és sokak számára ismeretlen lehetőség a „telebusz” szolgáltatás. Budapesten 5 olyan nappali és egy éjszakai buszjárat létezik, amely bizonyos időpontokban csak telefonos bejelentkezésre megy el az adott megállóba. Ezek jellemzően olyan gyérebben lakott területeken helyezkednek el, amelyeket ugyan be kell kapcsolni a városi tömegközlekedési hálózatba, de állandó, egész nap elérhető járatokat mégsem érdemes ott üzemeltetni. A jövőben azonban ez is változhat. A III. kerületi Aranyhegy folyamatos beépülésének köszönhetően a ma még igénybejelentéssel működő buszjárat minden bizonnyal rendszeresen üzemelő járattá válik egyszer.

„Aki befektetési célú lakásvásárlásban gondolkodik, annak érdemes odafigyelnie a fővárost érintő nagyobb fejlesztésekre. Minden nagyobb közlekedési fejlesztés – legyen az sétálóutca kialakítása, új elkerülő út, vagy villamos vonal - befolyásolja a környék jellegét és ingatlanpiacát is. Aki évtizedes távlatban szeretne ingatlanba fektetni, az mindenképp keressen fel olyan szakembert, aki jól tájékozott városfejlesztési kérdésekben is” – javasolja Valkó Dávid.

hirdetés

Véleményvezér

Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik

Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik 

Azerbajdzsán megtámadta Hegyi-Karabahot, hogy visszaszerezze egykori területét. Az akció teljesen átrendezi a kaukázusi erőviszonyokat.
Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti

Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti 

A befektetők jól átgondolják hová vigyék a pénzüket és ma nehéz jobb helyet találni az USA-nál.
Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi

Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi 

A szakemberek szerint beláthatatlanok a következmények.
A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében

A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében 

Magyarország népessége tényleg drámaian csökken, nemsokára Ausztria lélekszáma is több lesz, mint a miénk, de ez nem általános európai tendencia.
Megkezdték a britek a visszaszivárgást az EU-ba

Megkezdték a britek a visszaszivárgást az EU-ba 

A nyugati világnak az egyik legizgalmasabb sajátossága, hogy lehet hibázni, csak sokba kerül. Most pont ez történik a britekkel a Brexit miatt.
Hadházy Ákos talált egy fürdőmedencét, amiben néptáncolnak, nem tréfa

Hadházy Ákos talált egy fürdőmedencét, amiben néptáncolnak, nem tréfa 

A független országgyűlési képviselő láthatóan igyekszik felülmúlni az általa feltárt lombkorona nélküli lombkoronasétány ügyet. Lehet most sikerült, mert a magyar pénzlopási kreativitás határtalan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo