Menetrendszerű Transelektro győzelem a motorvonat tenderen

A magyar üzleti szféra szereplői semmilyen kedvező megkülönböztetést nem élveztek a a MÁV elővárosi motorvonatai szállítási jogára kiírt verseny során. De a svájci Stadlerrel együtt pályázva nyerte el a megbízást a Transelektro.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 "Házi" eredményhirdetésre került sor azt követően, hogy a MÁV Rt. nyilvánosságra hozta az általa kiírt pályázaton legjobb eredményt elérő cég nevét. A döntés értelmében a svájci Stadler Bussnang AG és annak FLIRT típusú motorvonata lett az első, megszerezve a szállítási jogot a gyártásra, szállításra. A Stadler partnere a vállalkozásban a Ganz Transelektro Közlekedési Rt., illetve e cégen keresztül a Transelektro Csoport több más tagja, valamint a MÁV Északi Járműjavító Kft. és több kisebb beszállító társaság. Székely Péter, a magyar magántársaság, a Transelektro Csoport elnöke ezt az alkalmat ragadta meg arra, hogy ismertesse az elnyert megbízás jellegzetességeit.  A közbeszerzési tenderen elért első helyezés annak okán is jelentős - fejtette ki Székely Péter  - , hogy ezúttal sem szerepelt a pontokkal elismerendő feltételek között a magyar cégek helyzetbe hozása. Az Európai Unió csaknem minden régi tagországa az integráció szabályaival nem ellenkező módon, de nyíltan előnyben részesíti a hazai gyártót a hasonló versenyeztetések során. A Stadler fővállalkozásában elkészülő motorvonatok Magyarországon belüli meghatározó alvállalkozója és gyártáskoordinátora több mint kétezer embernek kínál hosszú távon munkát a megbízások révén.

A MÁV március 18-án meghozott döntése - harminc napon belül a szerződéskötésre is sort kell keríteni - azt jelenti, hogy 2006 márciusában már utasokat is szállíthat az elővárosi motorvonat, amelynek paraméterei olyanok, hogy teljesítményét, sebességét, műszaki feltételeit tekintve intercity funkciókat is betölthet. A jövő év márciusát követően havonta adnak át a gyártók 2-3 vonatot megrendelőjüknek. Az új vonatok a Budapest-Székesfehérvár,  Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya vonalon közlekednek majd. A szerelvények a forgalmi igényektől függően 4-5-6 kocsis összeállításban közlekedhetnek. A MÁV Rt. rendelésén kívül 113 vonat elkészítésére kapott megbízást Európából a Stadler AG. A svájci cég ezen új fejlesztésű motorvonataiból Svájcban és két németországi városban már futnak szerelvények.

A Ganz Transelektro Közlekedési Rt., ezévi 10 milliárd forintos árbevétel tervét - ismertette a sajtóval Dunai Zoltán vezérigazgató - ebben az esztendőben 12-15 milliárd forintra korrigálhatja az elnyert megbízásnak köszönhetően, illetve az elkövetkezendő években már 20 milliárdos forgalomban bízhatnak. A Transelektro Csoport elnöke pedig fontosnak találta visszautasítani a különféle vádakat arról, hogy nem a legjobb ajánlat győzött. Székely Péter kifejtette, hogy a MÁV abszolút pontosan írta ki a pályázatot, s minden versenyző cégnek módja volt jóval több mint egy évvel ezelőtt tájékozódni, a feltételek valamennyi szempontjára, tudnivalójára visszakérdezni. A kiírásban szereplő pontozás és a győztes-hirdetés kötelező feltételrendszere pedig nem adott választási lehetőséget a közbeszerzési pályázat döntéshozójának.

A Transelektro csoport közlekedési egysége ebben az évben eddig a trolibusz szállítások bővülő lehetőségeire koncentrált. Ugyanis Róma városában elindulhattak az első alacsony padlóvázas csuklós járművek, az örök város számára harminc troli készül. Budapesten márciusban ad át hat, szintén alacsony padlóvázas, s ugyancsak akkumlátorral is haladni képes kocsit - ezek a 76-os vonalán közlekednek. Debrecen városa is transelektrós trolikkal - közöttük diesel önjáró kocsikkal - korszerűsíti tömegközlekedését. Több mint száz referencia trolibusz került el 2001 óta Európa városaiba, a többi között ennek is köszönhető, hogy jövőre már Róma és Nápoly után további itáliai települések sorolódnak a potenciális vásárlók közé.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo