Menetrendszerű Transelektro győzelem a motorvonat tenderen

A magyar üzleti szféra szereplői semmilyen kedvező megkülönböztetést nem élveztek a a MÁV elővárosi motorvonatai szállítási jogára kiírt verseny során. De a svájci Stadlerrel együtt pályázva nyerte el a megbízást a Transelektro.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 "Házi" eredményhirdetésre került sor azt követően, hogy a MÁV Rt. nyilvánosságra hozta az általa kiírt pályázaton legjobb eredményt elérő cég nevét. A döntés értelmében a svájci Stadler Bussnang AG és annak FLIRT típusú motorvonata lett az első, megszerezve a szállítási jogot a gyártásra, szállításra. A Stadler partnere a vállalkozásban a Ganz Transelektro Közlekedési Rt., illetve e cégen keresztül a Transelektro Csoport több más tagja, valamint a MÁV Északi Járműjavító Kft. és több kisebb beszállító társaság. Székely Péter, a magyar magántársaság, a Transelektro Csoport elnöke ezt az alkalmat ragadta meg arra, hogy ismertesse az elnyert megbízás jellegzetességeit.  A közbeszerzési tenderen elért első helyezés annak okán is jelentős - fejtette ki Székely Péter  - , hogy ezúttal sem szerepelt a pontokkal elismerendő feltételek között a magyar cégek helyzetbe hozása. Az Európai Unió csaknem minden régi tagországa az integráció szabályaival nem ellenkező módon, de nyíltan előnyben részesíti a hazai gyártót a hasonló versenyeztetések során. A Stadler fővállalkozásában elkészülő motorvonatok Magyarországon belüli meghatározó alvállalkozója és gyártáskoordinátora több mint kétezer embernek kínál hosszú távon munkát a megbízások révén.

A MÁV március 18-án meghozott döntése - harminc napon belül a szerződéskötésre is sort kell keríteni - azt jelenti, hogy 2006 márciusában már utasokat is szállíthat az elővárosi motorvonat, amelynek paraméterei olyanok, hogy teljesítményét, sebességét, műszaki feltételeit tekintve intercity funkciókat is betölthet. A jövő év márciusát követően havonta adnak át a gyártók 2-3 vonatot megrendelőjüknek. Az új vonatok a Budapest-Székesfehérvár,  Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya vonalon közlekednek majd. A szerelvények a forgalmi igényektől függően 4-5-6 kocsis összeállításban közlekedhetnek. A MÁV Rt. rendelésén kívül 113 vonat elkészítésére kapott megbízást Európából a Stadler AG. A svájci cég ezen új fejlesztésű motorvonataiból Svájcban és két németországi városban már futnak szerelvények.

A Ganz Transelektro Közlekedési Rt., ezévi 10 milliárd forintos árbevétel tervét - ismertette a sajtóval Dunai Zoltán vezérigazgató - ebben az esztendőben 12-15 milliárd forintra korrigálhatja az elnyert megbízásnak köszönhetően, illetve az elkövetkezendő években már 20 milliárdos forgalomban bízhatnak. A Transelektro Csoport elnöke pedig fontosnak találta visszautasítani a különféle vádakat arról, hogy nem a legjobb ajánlat győzött. Székely Péter kifejtette, hogy a MÁV abszolút pontosan írta ki a pályázatot, s minden versenyző cégnek módja volt jóval több mint egy évvel ezelőtt tájékozódni, a feltételek valamennyi szempontjára, tudnivalójára visszakérdezni. A kiírásban szereplő pontozás és a győztes-hirdetés kötelező feltételrendszere pedig nem adott választási lehetőséget a közbeszerzési pályázat döntéshozójának.

A Transelektro csoport közlekedési egysége ebben az évben eddig a trolibusz szállítások bővülő lehetőségeire koncentrált. Ugyanis Róma városában elindulhattak az első alacsony padlóvázas csuklós járművek, az örök város számára harminc troli készül. Budapesten márciusban ad át hat, szintén alacsony padlóvázas, s ugyancsak akkumlátorral is haladni képes kocsit - ezek a 76-os vonalán közlekednek. Debrecen városa is transelektrós trolikkal - közöttük diesel önjáró kocsikkal - korszerűsíti tömegközlekedését. Több mint száz referencia trolibusz került el 2001 óta Európa városaiba, a többi között ennek is köszönhető, hogy jövőre már Róma és Nápoly után további itáliai települések sorolódnak a potenciális vásárlók közé.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo