Mélyrepülésben a használtautó-import - melyek maradtak a kedvenc márkák?

18 százalékkal esett vissza a használtautó-import az első negyedévben.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Idén márciusban a DataHouse adatai szerint 10 512 import használt személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami a tavaly márciusi 11 778 darabhoz képest 11 százalékos visszaesést jelent. Az első negyedévben összesen 30 971 használt személyautót hoztak be az országba, ami 18 százalékkal marad el az előző év hasonló értékétől.

A behozott használt személyautók több mint harminc százalékát három márka: a Volkswagen (10,6 százalék), az Opel (10,0 százalék) és a Ford (9,7 százalék) gyártmányai teszik ki.

„A koronavírus-járvány kitörése hosszú, virágzó időszaknak vetett véget az import használtautók piacán – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Míg a járvány kitöréséig negyedévenként rendre közel 40 ezer használt személyautó özönlött be az országba, azóta mintegy 20 százalékkal lett alacsonyabb az átlagos negyedéves forgalom. A legnagyobb visszaesés közvetlenül a járvány kitörését követően, a szigorú lezárások idején következett be, ekkor 27 ezer körüli értékre zuhant a második negyedéves érték. Az ezt követő szabadabb nyár csaknem 34 ezer példányig húzta vissza a forgalmat. A járvány második hullámának kialakulása óta a negyedéves behozatal volumene 31-32 ezer példányt tesz ki.”

Bár a JóAutók.hu februári felmérésének adatai szerint piac szereplőinek közel kétharmada arra számít, hogy az autópiac működése legkésőbb nyárra visszatérhet a régi kerékvágásba, szinte biztosnak látszik, hogy a korábbi, 40 ezret ostromló negyedéves szintektől akár évekre elbúcsúzhatnak a kereskedők. A honosítási szabályok idei szigorítása ugyanis épp a behozatal törzsállományát kitevő idős használt autók forgalomba helyezését nehezíti meg. Emellett az euró árfolyamának tartósan 360 forint feletti szinten ragadása érezhetően megdrágítja a használtimportot, ami szintén sokak kedvét elveheti ezeknek a járműveknek a vásárlásától.

A JóAutók.hu előrejelzése szerint amennyiben a következő hónapokban megvalósul a gazdaság és a társadalmi élet fokozatos nyitása, éves szinten 130-135 ezer használt autó importjára számíthatunk idén, vagyis a behozatal legfeljebb néhány százalékkal múlhatja felül a 2020-ban regisztrált 130 ezres számot.

Miközben a használtautó-import mértéke az idei év első három hónapjában összesen 30.971 darab volt, ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 32 194 volt, ami csupán 1,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 32 668-as értéktől.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo