Az időtényező fontos szerepet játszik abban, hogy a biztosításunk érvényes-e. Vannak olyan szolgáltatók, akik kikötik, hogy csak azokat a költségeket térítik meg, amelyek az utazás kezdete előtt minimum 90 nappal keletkeztek. Összességében elmondható, hogy ha azt szeretnénk, hogy az utasbiztosításunk térítsen, akkor fontos az előre tervezés és az időben történő szállás- és jegyfoglalás.
Bár már kevesebb szó esik a Covid-19 megbetegedésről a közbeszédben, mégis könnyen felmerülhet bennünk a kérdés, hogy vajon ilyen típusú megbetegedésre érvényes-e az útlemondási biztosításunk. A Covid-19 megbetegedés esetére léteznek külön kiegészítő biztosítások. Egy ilyen típusú szerződés nemcsak a megbetegedésre érvényes, hanem arra is, hogyha Covid-19 járványhelyzet vagy karantén miatt idő előtt megszakadna az utazásunk.
Milyen limitekkel és önrésszel számolhatunk?
Fontos, hogy pontosan ismerjük a szerződésünk részleteit, hiszen nem biztos, hogy az utasbiztosításunk minden kárt ki fog fizetni és számos kizáró tényezőt is feltüntethet a biztosító. Ezek a kondíciók teljesen egyediek lehetnek szolgáltatótól függően, ezért fontos, hogy legyünk tisztában a részletekkel és hasonlítsuk össze a különböző lehetőségeinket.
A biztosítók rendszerint meghatároznak egy felső limitet, ameddig vállalják az anyagi felelősséget a keletkezett kárért. Ha olyan konstrukciót választunk, ami túlságosan alacsony összegig fizeti ki a keletkezett veszteségünket, akkor a gondosan megkötött utasbiztosítás ellenére súlyos anyagi következményekkel nézhetünk szembe. Ha például egy olyan biztosítás mellett döntünk, aminek 100 ezer forint a limitje, akkor egy 400 ezer forintos elveszített szállásdíj esetén az érvényes utasbiztosítás mellett is 300 ezer forint kárunk keletkezik.