Az új, teljesen elektromos GLC a Mercedes-Benz első, kifejezetten elektromos hajtásra tervezett és az MB.EA platformra épített modellje. A topváltozat, a GLC 400 4MATIC 490 LE teljesítményt kínál, 94kWh-s akkumulátora akár a WLTP szerinti 713 kilométeres, hatótávra elég, és mindössze tíz perc alatt akár 303 kilométer hatótávot képes magába tölteni, köszönhetően a 800 voltos architektúrának. A kétfokozatú váltót magába foglaló hajtáslánc, 93%-os hatásfokot biztosít hosszú távon. Az új elektromos GLC az S-osztályból ismert AIRMATIC légrugózással és hátsókerék-kormányzással érkezik, amely páratlan menetkomfortot és fordulékonyságot biztosít. Az új One-Box fékrendszer 99%-ban képes visszanyerni az energiát, akár 300 kW teljesítménnyel. Az autó vontatási kapacitása eléri a 2,4 tonnát, így lakókocsi, hajó vagy ló szállítása sem jelent kihívást – ráadásul a hatótávbecslésen is módosít a vontatmánytól függően – ezzel az elektromos GLC új szintre emeli a sokoldalúságot. Az elődjénél 84 milliméterrel hosszabb modellt kihasználhatóság szempontjából 507 literes csomagtere és 128 literes frunkja emeli ki versenytársai közül.
Szemet gyönyörködtető formák és digitális elegancia
Az új GLC azonnal felismerhető: a teljesen újratervezett, 942 LED-ponttal animálható hűtőrács megidézi az ikonikus elődöket, a háttérvilágított csillag, valamint a dinamikus SUV-sziluett pedig magabiztosságot sugároz.
Fotó: Mercedes
Az utastérben a kényeztető minőségérzet és a digitalizáció találkozik. A világ eddigi legnagyobb Mercedes-Benz kijelzője, a 99,3 cm széles MBUX Hyperscreen uralja a műszerfalat, amely egyesíti a műszerblokkot, a központi kijelzőt és az utas kijelzőjét. A SKY CONTROL panorámatető 162 csillaggal világítja meg az utasteret, miközben az új hangulatvilágítás és a felhasznált anyagok egyedülálló atmoszférát teremtenek.