Elkészült a Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) megbízásából, a TeleData Kft. támogatásával végzett analízis a direkt marketing (dm) eszközök hatásáról és az ezekkel kapcsolatos fogyasztói magatartásról. A felmérés kimutatta, hogy a hagyományos dm-eszközökkel, így például a címzett levelekkel hatékonyan elérhetők a magasabb iskolai végzettségű és az átlagnál nagyobb vásárlóerővel rendelkező rétegek.
Az analízis egyebek mellett arra kereste a választ, hogy az egyes direkt marketing eszközökkel milyen rétegek érhetők el leginkább, az elért csoportokat tekintve mekkora az átfedés, illetve milyen különbségek vannak közöttük. Az analízis másik célja annak feltárása volt, hogy azok az emberek, akik hajlandóak személyes adatok megadására, jellemzően milyen információkat közölnének a legszívesebben magukról. Van-e különbség e tekintetben a korcsoportok, illetve az eltérő vagyoni helyzetű rétegek között?
Bartók János TeleData ügyvezető igazgatója az adatok megadása kapcsán elmondta, hogy míg az életkoráról a megkérdezettek több mint fele nyilatkozik, addig mobiltelefonszámát már csak minden negyedik ember adja meg szívesen, pontos nettó havi jövedelemről pedig csupán minden tizedik megkérdezett ad felvilágosítást. Az analízis részletes eredményeit a november 7-9. között megrendezendő Golden Dove nemzetközi dm-konferencián ismertetik.