Még mindig érkeznek a külföldi turisták Magyarországra

Decemberben a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőházakban, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma 13 százalékkal nőtt, a belföldi vendégek által eltöltötteké 3,4 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szezonális és naptárhatás figyelembevételével a külföldivendég-éjszakák száma 12 százalékkal több, a belföldivendég-éjszakáké 1,6 százalékkal kevesebb lett. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 16 százalékkal emelkedett. 2019-ben a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 0,8, bruttó bevétele 8,8 százalékkal volt több mint 2018-ban.

Kép: Pixabay

Decemberben a külföldi vendégek száma 15, a vendégéjszakáké 13 százalékkal nőtt. A szálláshelyekre érkezett 453 ezer vendég közel 1,1 millió vendégéjszakát töltött el. Utóbbiak száma az üdülőházak kivételével mindegyik szállástípusban jelentősen emelkedett. Tíz külföldivendég-éjszakából nyolcat Budapest–Közép-Dunavidék régióban regisztráltak a szálláshelyek, 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos hónapjában.

A belföldi vendégek száma 0,4, a vendégéjszakáké 3,4 százalékkal csökkent. A vendégszám 431 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma 920 ezer volt. Utóbbi mutató értéke a közösségi szálláshelyek kivételével mindegyik szállástípusban kisebb volt. A legnépszerűbb szállástípus a vendégéjszakák 81%-át realizáló szállodák, a leglátogatottabb régiók a Balaton és Budapest−Közép-Dunavidék voltak.

Nagyobb kihasználtság, több bevétel

A szállodák szobakihasználtsága 2,0 százalékponttal, 54 százalékra emelkedett. Az összes bruttó árbevétel folyó áron 16 százalékkal (44 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 17 százalékkal (25 milliárd forintra) növekedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken összességében 2,4 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok, ami 93 százalékos növekedést jelent. A tavalyi év azonos időszakához képest 32-vel kevesebb, 2625 kereskedelmi szálláshely 80 ezer szobával és 221 ezer férőhellyel működött.

Hogy alakult az év?

Éves szinten a kereskedelmi szálláshelyek által regisztrált vendégéjszakák száma 0,8 százalékkal nőtt, összesen 31,3 millió volt. A külföldi vendégek 2,3 százalékkal több, a belföldi vendégek 0,6 százalékkal kevesebb (15,7 millió, illetve 15,6 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 0,5 százalékponttal, 61,7 százalékra emelkedett. A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 8,8 százalékkal több, 557 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo