Védekezni többféleképpen lehet a PhaaS ellen. A leggyakrabban a dolgozók képzésével és rendszeres tesztelésével. A biztonsági tudatosság terén nálunk előrébb járó országokban teljesen bevett szokás, hogy a vállalatok maguk kreálnak az adatszivárgás lehetőségével járó belső krízishelyzeteket, hogy a szenzitív adatokhoz hozzáférő munkavállalók éberségét fenntartsák. Mindezekhez szélsőséges esetben kapcsolódhat a zéró bizalom, mint működési elv bevezetése is, ami szigorú kontroll alá veszi az adatkezeléseket, viszont ezzel együtt lassítja a vállalati működést és csökkentheti a hatékonyságot. Selmeczi János szerint ugyanakkor van ennél kevésbé sokkoló módszer is a felkészülésre. A vállalatoknak érdemes fejlett elemzéseket bevezetniük a folyamataikba, amelyek többek közt kiterjednek a hozzáférésekhez, jogosultságokhoz kapcsolódó kockázatok automatikus azonosítására. Ez a megközelítés sokkal célravezetőbb, a működést sem zavarja meg és a támadási felületeket is redukálja. Ennél a megoldásnál csupán arra van szükség, hogy adatgazdák (jellemzően a középvezetők) pontosan meghatározzák és kockázati alapon időről - időre felülvizsgálják, hogy személy szerint ki, mihez férhet hozzá és elejét vegyék a túlzott, a szükségtelen, illetve az összeférhetetlenséget jelentő jogosultságok kiosztásának – emelte ki a TheFence magyar és európai forgalmazásáért felelős vállalatvezetője.