Roland Jurecka elmondta: a szakértői jelentés ugyan csak szeptember elején lesz készen, de a Strabag rendelkezik azzal a technológiával, amely alkalmas biztonságos alagút építésére. A mostani leállás pedig azért nem lényeges, mivel az ütemtervet jóval megelőzve folytak a munkák - tette hozzá. A beomlás miatt keletkezett kárt "kétszámjegyű millió euró"-ban határozta meg, amelynek egy részét a biztosítójuk állja, a másikat - a szerződés szerint - maguk viselik.
A sajtótájékoztatón Szabó Pál miniszter elmondta, hogy az államot mint megrendelőt csak a végső határidő érdekli, és megnyugvással vette tudomásul, hogy azt a Strabag tartani tudja. Kizártnak nevezte, hogy Pécset, Európa majdani kulturális fővárosát ne lehetne megközelíteni autópályán 2010-ben. Az eddigi vizsgálatok szerint a B, C és D jelű alagutaknál nem lesz talaj-probléma, az A-jelű alagútnál keletkezett két omlást pedig az eddigitől eltérő technológiával küszöbölik ki, a szakértők végleges javaslata alapján - mondta Roland Jurecka. Az omlást az okozta - mutatott rá, hogy a talaj eltért az eredetileg mért jellemzőktől, és abban a rövid fázisban következett be, amíg nem készült el a végleges fal. A föld kitermelésekor ugyanis csak egy acélhálóval erősített lőttbeton védelmet kap az alagút, majd ezen belül zsaluzat közé kerül a végső vasbeton köpeny. Az alagút biztonságát a vasalás milyensége határozza meg, így attól nem kell tartani, hogy a használat során károsodna a végleges cső - mondta az igazgatótanácsi tag. Kérdésre válaszolva elmondta azt is, hogy löszös talajban is épített már a Strabag alagutat, így a talaj nem lehet akadálya a munka folytatásának.
Szabó Pál és Roland Jurecka egyaránt kizárta azt, hogy új nyomvonalon vezessék az autópályát. A választott nyomvonal a legkedvezőbb, attól eltérve csak természetvédelmi területen lehetne vezetni az utat. A Strabag Közép-Európa legnagyobb építő vállalata - egyúttal Európa legnagyobb alagútépítő cége, évi árbevétele 10 milliárd euró, alkalmazottainak száma 66 ezer. Referenciái közé tartozik Svájcban egy 38 és egy 57 kilométer hosszú közúti, Németországban egy több részből álló 30 kilométeres vasúti alagút. Kanadában a Niagara vízeséshez közel épített 12 kilométer hosszú, 14 méter átmérőjű alagutat.