A banki kifejezések között új terminológia lett a „lifestyle (életstílus) termék” és a „lifestyle vásárló”. Az új évezred bankjában a termékfejlesztés fő mozgatórugója az ügyfél igénye és elvárása, ami a bankoktól elsősorban rugalmasságot, megbízhatóságot és összemérhetőséget kíván. A mai piac fő követelményei éppen ezért az ügyfélközpontú szolgáltatás és a személyre szabott termék – mondta Ball Christian. Valamint a gyorsaság – tette hozzá. Egy termék piaci megjelenése után maximum hat hónappal már jó ha szerepel a bank szolgáltatásai között ahhoz, hogy ügyfeleit biztosan magáénak mondhassa a pénzintézet.
Az implementációs idő lerövidülésével párhuzamosan felértékelődtek a pénzintézeteken belüli és közötti partneri kapcsolatok. A project kidolgozására fordított idő és költségek jelentősen lerövidíthetőek a már mások által kidolgozott know how hasznosításával. A Fiserv filózfiája: „nyújtsd az ügyfélnek, amit szeretne, ami számára – és nem elsősorban a banknak – előnyös”. Ez nem csak a forgalmazott termékekre, de a szolgáltatás módjára, a lehetséges kommunikációs csatornákra is vonatkozik. Ball Christian kihangsúlyozta: egyetlen „túlélési” lehetőség ha az ügyfél kerül a középpontba.
Ahhoz, hogy egy bank minden ügyfele számára a lehető legmegfelelőbb finanszírozási formát megtalálja strukturált információkra és a feldolgozáshoz megfelelő infrastruktúrális háttérre van szüksége. A cél eléréséhez a Fiserv szakemberei integrált banki technikákat dolgoztak ki: Nemzetközi Átfogó Bankolási Rendszer (ICBS) néven teljes körű kereskedelmi banktechnológia csomagot ajánlanak. Az integrált modulokból felépülő rendszer a szolgáltatás, a rugalmasság és az eljárás területén kínál megoldásokat. A központosított adatbázisra támaszkodva a bankcsoport bármely fiókjában lehetővé teszi az állandó magasszintű ügyfélkiszolgálást. A rugalmasság a termékkialakításban jelentkezik. A program megoldást kínál pénzügyi termékek és szolgáltatási csomagok gyors és könnyű ügyfélre szabott kialakításához. Az sem gond, ha a pénzintézet ügyfélköre időközben néhány ezerről több millióra növekedett, mivel az eljárási program tranzakciós és számlakezelő modulja együtt nő a bank igényeivel.
Mindez módot ad gyorsan és könnyedén megfelelni a piac, vagy a vevő által támasztott igényeknek szemelőtt tartva költség szempontokat is. A pénzügyi piacon zajló versenyben ma – jobban mint valaha – a bankoknak valami mást kell nyújtaniuk, mint versenytársaiknak. A megoldás az ügyfélkapcsolatokban keresendő – derült ki az előadásból.
Sebők Orsolya
Középpontban az ügyfél
Az angol Fiserv cég a kereskedelmi banktechnikában mutat megoldásokat napjaink kihívására. A Budapesten október 16-18 között megrendezett Európai Technológiai Konferencián Ball Christian, a Fiserv munkatársa „Előrelépés az ügyfélkapcsolatokban” címmel tartott előadást, melyben az új évezred banki kihívásait ismertette a hallgatósággal. A hangsúly az életstíluson van – mondta. Ehhez igazodó terméket, ehhez igazodó szolgáltatáson keresztül kell kínálni a ma emberének.
Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is!
2024. november 28. 15:30
Véleményvezér
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten
A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt
A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben
Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről
Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben
Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát
Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.