Közelebb kerül Érd Budapesthez

Sűríti járatait a MÁV Budapest és Érd között, ezzel ugyan segíti az ingázók közlekedését, de a végleges megoldást az elővárosi járatok fejlesztése jelenti. Ehhez egyebek között fejleszteni kell a pályát, a Kelenföldi pályaudvar pedig végállomássá is válhat, ez lehet az eredménye az ottani bővítéseknek. A kormány programot indított az elővárosi járatok hathatós fejlesztésére, s Brüsszel közvetlen pénzügyi támogatást folyósít a páneurópai folyosó korszerűsítéséhez.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összeget nem mondott a miniszter, csak a tényt közölte: a nemzeti fejlesztési terv környezetvédelmi és operatív programok (KIOP) – uniós hátterű pályázatok és projektek – lehetőséget adnak az érdi elővárosi vasút fejlesztése. Azt nem lehet tudni, hogy pontosan mennyien várják a tömegközlekedés ilyetén fejlesztését, de közvetett információk bőven akadnak. Elegendő arra gondolni, hogy az ötvenes években is kisebb községként nyilvántartott Érd a ’90-es évekre már Európa legnagyobb faluja volt, s éppen a főváros közelsége, vonzása duzzasztotta fel a település lélekszámát. Ami pedig az elővárosi vasút iránti tényleges keresletet illeti, azt Nagy Béla, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezető-helyettese két információval is illusztrálta.

Az érdihez hasonlóan fejlődött Észak-Pest agglomerációja, s akkor, amikor körülbelül öt évvel ezelőtt a MÁV Budapest és Szob között elindította a tényleges elővárosi járatokat, a térség lakosságának igen nagy része felhagyott azzal, hogy autóval járjon munkába. Az érdi igényekre pedig abból a tényből lehet következtetni, hogy munkanapokon 54 vonatpár hozza és viszi az embereket. Nagy Béla a Piac & Profitnak elmondta, hogy a MÁV májustól tovább sűríti ezen a szakaszon a járatokat, a menetrendet eszerint módosítja. A legrövidebb távon így lehet javítani az utazás feltételeit.

Január 8-án – emlékeztet Nagy Béla – kormányhatározat született arról, hogyan tehető versenyképesebbé a MÁV. Ennek a programnak az első két pontja az elővárosi közlekedés fejlesztését taglalja. Így azt, hogy 2006-ra csúcsidőben a budapesti elővárosi vonalak 80 százalékán 20-40 perces időközökben közlekedjenek a vonatok. Az ütemességet, a kiszámíthatóságot ugyanis valóban első helyre sorolja a közönség. A kormányhatározat egyébiránt nem csak egy távolabbi időpontot határozott meg, hanem egy közelit is, azonnalit, miszerint a MÁV-val megkezdeti harminc elővárosi vonat beszerzését. Azaz tendert ír ki a vasúttársaság, amit időnek utána folytat is, mivel fel kell készülnie további harminc motorvonat megrendelésére is. Ezeknek a szerelvényeknek a megérkezése nem azt jelenti, hogy mindenütt ezek a kocsik viszik majd az utasokat, de arra alkalmat kínálnak, hogy átcsoportosítsanak a fejlesztésből egyelőre „kimaradó” vonalakra.

Ugyancsak lényegi feladat a pálya alkalmassá tétele. Nagy Béla az érdi elővárosi vonal kapcsán kifejtette, hogy az 5-ös paneurópai folyót – ennek része az érdi szakasz - Brüsszel kiemelten kezeli, így alkalmasint finanszírozza is a korszerűsítést, bővítést. Jelenleg még ISPA forrásokat használhat fel az ország erre a célra. A későbbiekben, a Kohéziós Alap megnyílása után a Budapest-Pécs vonal két vágányát, valamint a Budapest-Balaton vonal egy vágányát – mindkét viszonylat érinti az agglomerációs várost - használják majd elővárosi célokra is. Tervezik, hogy idővel egy újabb sínpárt fektetnek le, illetve a Kelenföldi pályaudvart úgy bővítik, hogy ott is lehessen végállomásuk a vonatoknak. Az érdi szakaszon szükséges még néhány szintbeli kereszteződés kiiktatása, valamint autós és kerékpáros parkolók kiépítése az ingázókat segítendő. A főváros és a MÁV esedékes fejlesztései a Kelenföldi pályaudvaron „találkoznak” egymással, évek múltán itt lesz a 4-es metró végállomása. A két beruházást összehangolják az érdekeltek.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo