Szép, szép, de megéri?
A flottaautók esetében nemcsak az extrák kényelmi értéke számít, hanem az is, hogy mennyibe kerül az esetleges javításuk, valamint hogy miként hatnak a maradványértékre. Egy különleges karosszériaszín, ami az első használó ízlésvilágába beleillik, valószínűleg nehezebben adható el a használtpiacon. Ugyanez igaz a túlságosan drága vagy bonyolult felszereltségre is: minél több érzékeny alkatrészt – például komplex fényszórót, szenzorokat – tartalmaz az autó, annál nagyobb lehet a javítási költség még kisebb sérülésnél is. „A mai autókon rengeteg vezetéstámogató szenzor van a szélvédő mögött, nem beszélve a szélvédőfűtésről vagy a hővisszaverő bevonatokról. Ezek cseréje rendkívül sokba kerül, ráadásul a szenzorokat minden esetben újra kell kalibrálni, ami tovább növeli a költségeket” – magyarázza Csiki Szabolcs. „A legokosabb konfiguráció az, ami megtalálja az egyensúlyt a mindennapi kényelem és az értékállóság között. Pár jól megválasztott opció többet érhet, mint ha a teljes menüsort kérjük” – foglalja össze az Ayvens szakértője.