Mit kérnek ma a vezetők?
Az uniós szabályozásoknak köszönhetően ma már minden új autóban találunk vezetéstámogató rendszereket, például sávtartót, vészfékasszisztenst és sebességszabályozót. A kívánságlista tehát innen indul, ezen felül pedig alapelvárás a jó fényszóró, a kamerarendszer legalább egy tiszta, széles látószögű hátsó kamerával (sokan igénylik az autó teljes környezetét mutató 360 fokos változatot is), valamint a nagy és világos kijelző. Kedvelt opció az adaptív tempomat, amit sokszor gyárilag beépítenek, és külön díjfizetés ellenében akár utólag aktiválnak. A szakértő megjegyzi: bár az adaptív sebességszabályozó kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi a hosszabb utakat, gyakori fékezés és gyorsítás esetén nem feltétlenül eredményez takarékos működést – nem beszélve arról, hogy hazánkban a többi autós még a legkisebb biztonságos követési távolság beállítása esetén is kiváló lehetőséget láthat a tolakodásra.
Elektromos autóknál egyre keresettebb a hőszivattyús fűtés. „Bár ez is akkumulátorról működik, a fűtőszálas megoldáshoz képest sokkal jobb hatásfokkal fűti az utasteret, így nagyobb hatótávot érhetünk el vele” – mondja Csiki Szabolcs. Végül a panorámatető talán a leglátványosabb extra, ami az új autó árát nagy mértékben növeli, miközben a használó csak időnként élvezheti, illetve ahogy öregszik az autó, a rendszeres karbantartás és tisztítás elhanyagolása miatt inkább nyűggé válik a későbbi tulajdonos számára.