Az autók felszereltsége néhány modellciklus leforgásával már alapszinten nyújtja mindazt, ami korábban feláras luxus volt: nagy felbontású központi kijelzők, LED fényszórók, tiszta képet adó tolatókamera, okostelefon integráció képernyőtükrözéssel. A szabályozásoknak köszönhetően a biztonsági, vezetéstámogató rendszerek többsége ma már szériában jár, miközben a mindennapi komfortot egyre inkább a konnektivitás és a digitális szórakoztatás minősége határozza meg. Az Ayvens szakértője végigvezet az autók kényelmi felszereltségének fejlődésén, és bemutatja, hogyan váltak belépő elvárássá az egykori különlegességek.
Az autós kényelmi megoldások hagyományosan a prémium szegmensben mutatkoznak be, ahonnan leszivárognak a tömegpiacra. 1940-ben az amerikai Packard mutatta be gyárilag szerelt extraként a légkondicionálást – igaz, egy évvel később már ki is vezették a gyakori meghibásodások miatt. 1966-ban a luxus Cadillac Fleetwoodban jelent meg először opcióként az ülésfűtés, majd a Saab 1972-es modellévében már szériában kapott termosztátos, elektromos fűtést a vezetőülés. A digitális korszak előszobájaként 2008-ban a Mercedes elsőként kínált kifejezetten iPod/iPhone-integrációra tervezett hi-fi rendszert, ezt követően 2014-ben debütált a teljesebb okostelefon-integrációt biztosító Apple CarPlay, először a Ferrari FF-ben. 2015-ben pedig megérkezett ennek az Androidos változata is, az Android Auto, elsőként a Hyundai Sonata fedélzetén.