Kőkeményen fáj a magyaroknak az infláció

Továbbra is a magyarok reagálnak a legérzékenyebben a gazdasági helyzet romlására a régiós országok közül - derült ki a Publicis Groupe felméréséből. A Lengyelországra, Szlovákiára, Csehországra és Magyarországra kiterjedő, negyedévente ismétlődő kutatás azt vizsgálta, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai a nehezedő gazdasági körülmények hatására. A felmérés kimutatta, hogy ugyan a régiós országokban már jelentős javulás érzékelhető, a pozitív fordulat itthon még várat magára.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megérkeztünk a költekezés visszafogásának mélypontjára

Ugyan a felmérés előző időszakához, 2023 tavaszához (41 százalék) képest nem romlott tovább azok aránya, akik minden fogyasztási kategóriában  szükségét érezték a költéseik visszafogásának, továbbra is a magyarok 37 százaléka mondja, hogy mindenen spórol, amin csak teheti. E tekintetben még mindig az első helyen állunk a régióban, ahol - Lengyelország kivételével - a régió országaiban ettől a negyedévtől már jelentős javulás tapasztalható.. Ha összehasonlítjuk ezt az adatot az első, 2022. első negyedévében mért adatokkal, akkor láthatjuk, hogy a háború kitörésekor, az inflációs mutatók felszálló időszakában jelentősen kevesebben spóroltak, mint most (22 százalék).

Stagnál a magyarok pénzügyi pesszimizmusa (Fotó: Depositphotos)
Stagnál a magyarok pénzügyi pesszimizmusa (Fotó: Depositphotos)

Inkább a nőkre hárul a tudatos költségtervezés

A kutatás szerint a nők 42 százaléka, míg a férfiak 31 százaléka fogta vissza vásárlási kedvét. Ennek egyik oka lehet, hogy Magyarországon általában bevallottan a nők kezelik a család mindennapi kiadásait.

A cseheknél és a lengyeleknél kiegyensúlyozattabbak a “bevásárlási szerepek” (Csehország: nők 17  százalék, férfiak 16 százalék, Lengyelország: nők 28 százalék, férfiak 28 százalék), míg a szlovákoknál szintén a női célcsoportot érinti leginkább a költekezés visszaszorításának kérdése (nők: 26 százalék, férfiak 17 százalék). A Statista 2019-es nemzetközi kutatása is vizsgálta a családi szerepeket. Ugyan a napi bevásárlásokat inkább a nők intézik, de a nagyobb horderejű dolgokban, mint az autó, az ingatlan vagy épp biztosítási és pénzügyi szolgáltatások, inkább a férfiak döntenek.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo