A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2007 utolsó negyedévében 8 százalékpontnyit csökkent és ezzel megdöntötte a 2006 decemberi negatív rekordot. Most 138,8 ponton áll. A csökkenés mértékéhez leginkább a tartós fogyasztási cikkek iránti vásárlási hajlandóság visszaesése járult hozzá, de az ország rövid távú gazdasági kilátásait illetően is egyre nő a borúlátók aránya. A válaszadók 47 százaléka gondolja úgy, hogy az elkövetkező 12 hónapban emelkedni fognak a hitelkamatok.
A Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) az előző negyedévhez képest 7,6 százalékpontos csökkenést mutat és jelenleg 129,2 ponton áll, ami a 2002 óta mért legalacsonyabb érték. Az előző negyedévhez képest 10 százalékpontos csökkenés figyelhető meg azok arányában, akik tartós fogyasztási cikket vásárolnának. Az ilyen beszerzéseket 2007 decemberében a megkérdezettek 51 százaléka tartotta időszerűnek. A vásárlási hajlandóság visszaesésének indokaként a kedvező vásárlási feltételek beszűkülése és az említhető, hogy beszerzéseinket egyre inkább a szükség határozza meg.
A Fogyasztói Várakozások Indexe (FVI) ennél nagyobb mértékben esett: a 2007. szeptemberben mért 156,9-ről most 147,5 pontra mérséklődött, ezzel megközelítve a 2006. decemberi 146,3 pontos mélypontot. A megkérdezettek nagyjából fele a munkanélküliség növekedését és a hitelkamatok emelkedését várja. Szinte mindenki számol az árak növekedésével, ugyanúgy mint negyed évvel korábban.