A számok tükrében Kína a jövő piaca, hiszen éves növekedési üteme 6,5 százalék, szemben az Egyesült Államok 2 százalékával. A távol-keleti ország nemcsak többet fordít fejlesztésre, de a kiskereskedelmi eladások volumene idén először haladja meg az amerikait.
Míg egy európai cégnek, ha választania kell, hol hirdet, feltehetően a nagyobb piaccal rendelkező Kínát kell célba vennie, ugyanakkor a pénzügyi befektetőknek nem szabad elkövetniük azt a hibát, hogy a rendkívül gyors gazdasági növekedést egyúttal a tőzsdei árfolyamok jövendő alakulására is iránymutatónak tekintik. A növekedés ugyanis túlnyomórészt olyan cégektől eredhet, amelyek nincsenek bevezetve a tőzsdére.
Jóllehet az európai nyereségvárakozások ritkán megalapozottak, Kína kínál érdekes beruházási lehetőségeket. A kormány piacnyitási stratégiája alapján külföldi beruházók mind nagyobb mértékben jelenhetnek meg a kínai piacon, az MSCI feltörekvő piaci indexében pedig május óta már 234 A-jelzésű kínai részvény szerepel, és azok 5 százalékos arányát fokozatosan bővíteni kívánják.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)