A magyarok úgy vélik, hogy a boltok és a bevásárlóközpontok leggyakrabban a szelektív hulladékgyűjtéssel (58 százalék), az online kommunikációval és e-számlázással (34 százalék), valamint az energiatakarékos világítással (33 százalék) igyekeznek csökkenteni ökológiai lábnyomukat.
A megkérdezettek szerint elsősorban megújuló energiával, például napelemekkel, a hűtési és fűtési rendszerek optimalizálásával, energiatakarékos világítással, valamint zöld teraszok kiépítésével lehetne fenntarthatóbbá tenni a plázákat és az üzleteket – hangsúlyozta Deutsch Krisztina, az alig két éve megnyitott Etele Plaza igazgatósági tagja, bérbeadási és marketing igazgatója.
Mindenki megteszi, amit tud?
A környezet megóvása érdekében a válaszadók leginkább többször használatos táskát visznek a vásárlához (65 százalék), ez különösen igaz a nőkre (70 százalék) és a nyugat-magyarországi fogyasztókra (71 százalék). Sokan szelektíven gyűjtik a szemetet a bevásárlóközpontokban (35 százalék), illetve tömegközlekedéssel járnak vásárolni (28 százalék), ez utóbbiban különösen jeleskednek a fővárosban lakók (40 százalék).