Két kézzel szórják a pénzt erről a kártyáról a magyarok

A feltöltést és a költéseket tekintve is rekord eredményeket ért ez júliusban a turizmus motorjának számító Szép-kártya, amely a korábbiakhoz hasonlóan ismét komoly segítség a belföldi forgalom élénkítésében, és hozzájárul ahhoz, hogy túlszárnyalja a tavalyi, rendkívül erős nyári szezont - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).

A júliusi friss adatok szerint a Szép-kártya feltöltések 36 százalékkal, (28,6 milliárd forint), míg a költések 54 százalékkal (53,9 milliárd forint) emelkedtek a tavaly júliusihoz képest. Az első hét hónapban a feltöltések összege megközelítette a 227 milliárd forintot, ami az előző évhez képest 30 százalékos, 2019-hez képest pedig 55 százalékos bővülést jelent, a Szép-kártyával történő fizetések viszont még ennél is dinamikusabban emelkedtek.

2020 első hét hónapjához viszonyítva 61 százalékkal költöttek többet a Szép-kártyákról (összesen 202,4 milliárd forintot), 2019 azonos időszakához képest pedig kétszeres volt az összeg. Idén júliusban a költések 59 százaléka a vendéglátás, 30 százaléka pedig a szálláshely alszámláról történt, míg a szabadidő zseb részesedése 11 százalék volt.

A Szép-kártya egyszer már bizonyított, most pedig az újraindításban van kiemelkedő szerepe - fogalmazott az MTÜ, hozzátéve, hogy a belföldi forgalom a nyári főszezonban stabilan helyreállt, a vidéki Magyarország reneszánszát éli. A kártya népszerűségéhez hozzájárultak a kedvező szabályok is, amelyek alapján csaknem felére csökkentett adóteher mellett megduplázódott a munkavállalóknak adható összeg, az alszámlák pedig szabadon átjárhatók, vagyis a felhasználó arra fordíthatja a kártyán összegyűlt összeget, amire leginkább szeretné. Mindez komoly segítség a vállalkozóknak és a turizmus-vendéglátás szektorban dolgozóknak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo