Keszthelyi jövőkép a Balatonról

A Balaton regenerálódott, a víz tehát nem akadálya a tó térsége fejlesztésének. A Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal keszthelyi tanácskozásán milliárdos fejlesztési lehetőségekről és a légi közlekedés új lehetőségeiről adtak számot.

Az igazán látható és a befektetendő összeg mértékéből következően jövőbe mutató fejlesztés a Balaton partján a Fly Balaton nevű céghez köthető: közvetlenül 3 millió, hosszabb távon 9 millió eurót invesztál a sármelléki repülőtér nemzetközi színvonalúvá tételébe. Az ír és magyar tőkével működő cég ügyvezető igazgatója május 11-én Keszthelyen bejelentette, túl azon, hogy a Malév júliusban már indít két német városból nemzetközi járatokat Sármellékre, hasonló eredményű lépéseket tettek éppen az elmúlt napokban a brit és az ír piacon hasonló lehetőségek kihasználására. Gubicza Ágoston leszögezte, ennek velejárója, hogy a meghatározó helyi szállodavállalatokkal szintén szervezetté tették a közösen nyújtandó idegenforgalmi szolgáltatások értékesítését.

A sármelléki reptér üzleti terveit a cég vezetője azon a keszthelyi tanácskozáson ismertette, amelynek a rendező Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal A balatoni térség új dimenziói címet adta. Ennek a kormányzati intézménynek az elnöke, Szegvári Péter egyebek mellett annak adott hangsúlyt, hogy a kínálati oldalnak kell aktívan szerepet vállalnia a magyar tenger "eladásában", azaz a fejlesztések eredményei iránt kell felkelteni az érdeklődést. Szegvári Péter ilyennek ítélte a közlekedési hálózatot - annak minőségi fejlesztését -, amely hat a térség tőkevonzó képességére, s egyáltalán a turisztikai vonzerejére. A helyi programok jelentőségét - így a keszthelyi kastélyra alapozó Festetics programét abban látja a szakterület kormányzata, hogy az adott területen a helyi ismeretekre alapozva lehet hatékonyan kihasználni az erőforrásokat. A balatoni régió "címzett" egy milliárd forint fejlesztési pályázati forrása azonban lényegesen több, hiszen a régiók forrásaiból is pénzhez juthatnak az önkormányzatok, vállalkozások.

Varga Miklós, a KVVM Vízügyi Hivatal elnöke a fórumon tényként közölte: idénre rehabilitálódott a tó. Sőt, szinte már biztosra lehet venni, a déli part települései a nagy vízállás miatt balhéznak majd hamarosan. Az elnök egy kérdésre válaszolva kijelentette: hiába lobbiznak, semmi esély arra, hogy a Balatonba intézményesen visszaengedjék a motorcsónakokat. A tó a vitorlázóké marad, akiknek főképp az északi parton bővíthető a kikötői infrastruktúra,  de úgy hogy a szükséges helyet a szárazföldről és nem a tóból lehet "kihasítani".

A Kincstári Vagyonkezelő Igazgatóság - vezérigazgatója szerint - lehetőséget lát arra, hogy a tartósan állami tulajdonban lévő, akár tókörnyéki ingatlanvagyont PPP-rendszerben hozzák helyre, hasznosítsák. Zelles Sándor közölte, ilyenkor praktikusan a vagyonkezelői jogot szerzik meg mintegy 60 évre az ilyen vagyont átvevő, hasznosító privát befektetők.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo