Kátyúbiztosítással a tapasztalatok szerint jóval kedvezőbb a sikeres kárrendezések aránya. További előny, hogy egyes módozatok a figyelmeztető táblával jelölt útszakaszokra is fedezetet nyújtanak, az autósoknak nem kell kideríteniük az útkezelő kilétét, mert közvetlenül a biztosítójuk felé jelentik a kárt, más biztosításokkal szemben pedig a térítést sem összegszerű, sem százalékos önrész nem terheli.
A kátyúbiztosítást általában kgfb vagy casco mellé kötik kiegészítő biztosításként. Egyes biztosítók azonban önálló termékként is kínálják. Erre a kártípusra a casco biztosítás általában nem tud fedezetet nyújtani, mivel annak minimális önrésze általában legalább 100 ezer forint, az átlagos kátyúkár összege pedig valamivel ez alatt található.
A legfontosabb kárrögzítési szempontok
„A megfelelő dokumentáció kátyúbiztosítás esetében is alapvető követelmény – hívja fel a figyelmet Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke. – Célszerű minél több fényképet készíteni a kátyúról és a sérülésről, ügyelve arra is, hogy a helyszín ezek alapján jól beazonosítható legyen. A fényképek mellett érdemes az esetleges tanúk elérhetőségét is megszerezni, a kártérítés folyósításáig pedig meg kell őrizni a sérült alkatrészeket is. Fontos, hogy az autós maradjon a helyszínen, mert tanúkat vagy hatósági jegyzőkönyvet csak így tud szerezni. Autópályán ugyanakkor lehetőség szerint a legközelebbi biztonságos helyszínen kell megvárni az útellenőrt.”