A Tesla a második negyedévben 479,7 ezer autót állított elő, 86 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az első negyedévben 440,8 ezer autó volt a Tesla termelése.
Az ügyfeleknek 466 ezer autót szállított le a második negyedévben a Tesla, 83 százalékkal többet, mint 2022 második negyedévében. Az első negyedévben 422 ezer volt a kiszállítás.
Az értékesítési árbevétel éves összevetésben 47 százalékkal 24,9 milliárd dollárra emelkedett a második negyedévben. A működési eredmény 2,4 milliárd dollár lett, 9,6 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál. A bevételarányos jövedelmezőség 9,6 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 14,6 százalékról és az első negyedévi 11,4 százalékról.
A negyedéves nettó nyereség 2,70 milliárd dollár lett, 20 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi 2,25 milliárd dollárnál és magasabb az első negyedévinél is, ami 2,51 milliárd dollár volt. Az egy részvényre jutó nyereség az idei második negyedévben 0,78 dollár volt a 2022 második negyedévi 0,65 dollár és az idei első negyedévi 0,73 dollár után.
A gyártási és az eladási szám növekedése jórészt a nagyobb piacokon, az Egyesült Államokban és Kínában a múlt év végétől bevezetett árcsökkentésnek tulajdonítható, ami miatt az értékesítési árbevétel az eladásoknál kisebb mértékben növekedett és a bevételarányos jövedelmezőség is csökkent.
A Tesla éves előrejelzése nem módosult, 1,8 millió autó gyártását tervezi. A harmadik negyedévben azonban valamelyest csökkenni fog a legyártott darabszám a második negyedévihez képest tervezett leállások és üzemfelújítások miatt.