Jó munkáltató akar lenni? Erre van igazán szüksége a magyar dolgozóknak

Felértékelődött a biztonság, az együttműködés és a nyílt kommunikáció, ha munkahelyválasztásról van szó. A PwC Magyarország idén is több mint 55 ezer válaszadó részvételével készített kutatást a hazai munkavállalók és diákok munkaerőpiaci preferenciáiról. Nem meglepő, hogy egy bizonytalan gazdasági környezetben a stabilitás és kiszámíthatóság iránti igény került előtérbe.

„A Z generáció számára a képzések kiemelten fontosak: ők még jobban értékelik a hagyományos tanulási lehetőségeket is, de különösen a gyakorlati, „on the job” tapasztalatokat preferálják ők is, amelyek azonnal alkalmazható tudást adnak. Fontos, hogy ezt az érdeklődést a munkáltatók fenntartsák, hiszen a Z generáció még nem fáradt bele a tanulásba, és aktívan keresi az önfejlesztés lehetőségét” – hangsúlyozta Vida Norbert, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának menedzsere, a kutatás vezetője.

Beszélj velem őszintén, tekints partnernek!

A preferenciakutatásban részt vevő több mint 9 700 egyetemista munkahelyválasztási preferenciái sok tekintetben hasonlítanak a munkavállalók általános elvárásaihoz, ugyanakkor néhány szempontban markánsan eltérnek. Számukra kiemelten fontos, hogy a cégek tiszteletteljes, nyitott kommunikációval forduljanak feléjük, és teljes értékű munkatársként tekintsenek rájuk. Az alapbérnél is előbbre sorolják az őszinte, kétirányú párbeszédet: szeretnék, ha a véleményüket meghallgatnák, és a vállalatok nyitottak lennének az építő visszajelzésekre, támogató környezetet biztosítva számukra.

Top 10 legfontosabb elem a munkahely kiválasztásánál az egyetemi hallgatók körében
Top 10 legfontosabb elem a munkahely kiválasztásánál az egyetemi hallgatók körében
Fotó: PwC

A fejlődés iránti igény szintén meghatározó: az egyetemisták motiváltak, nyitottak a képzésekre, és fontos számukra az önfejlesztés lehetősége. Szeretnének előrehaladni, új készségeket elsajátítani és aktívan tanulni. A transzparencia terén tudatosak és érdekérvényesítőek: a Z generáció tagjai támogatják leginkább az akár 100 százalékos bértranszparenciát is. V gyis az sem zavarná őket, ha mindenki látná mindenki bérét, miközben az idősebb generációk nagyobb része ettől elzárkózik. Az egyetemisták számára szintén fontos, hogy a vállalati döntések, elvárások és karrierlehetőségek egyértelműen kommunikálva legyenek, és rendszeres, konstruktív visszajelzést kapjanak a fejlődésükről.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo