A végleges szerződést a közeljövőben írják alá még csak nem is a gyárnak otthont adó kétmillió lelkes városban, hanem Pekingben, a Népek Palotájában. A felek megállapodása szerint Li Chuang, aki a város ipari parkjában befektetőként vállal szerepet, 51 százalékos tulajdonosává válik a vegyes vállalatnak, 49 százalékkal pedig az Ikarus részesedik. A 30 millió dollár alaptőkével induló vállalkozás az első menetben az év végéig felépíti egy 20 ezer négyzetméteres üzemcsarnokot, miközben a magyar fél fő szerepvállalása a technológiai ismeretek, eszközök, névhasználati jogok átadása mellett az alapvetően továbbfejlesztett autóbuszokban testet öltő mérnöki munka lesz. Széles Gábor jellemzésképpen annyit mondott, hogy a járművek kategóriájukban a versenytársakéhoz képest 20 százalékkal olcsóbban gyárthatók. Amúgy pedig a korábbiakból jól ismert 200-as és 400-as buszcsaládokra alapozott, moduláris felépítésű újdonság került ki a konstruktőrök műhelyéből, az 500-as család.
Az első időkben a futómű és a motor még tőlünk utazik a Távol-Keletre, ám mindkét fődarab gyártásának Kínában is van hagyománya, tehát onnan várható a szállítás. Széles Gábor a hazai beszállítói köröknek is üzent természetesen, mivel a magyarországi vállalkozások úgynevezett komponensgyártóként szerephez juthatnak. A Videoton Holding - Széles másik fehérvári vállalkozása - pedig amúgy is hosszú távú piacot építhet magának. Az autóelektronikai gyártás a cégnél ma is nemzetközi színvonalon folyik, s Európa valamennyi nagy autógyárának ellátásában részt vesz a Videoton. A most létesülő kínai buszgyár környezetében tehát nem megalapozatlanul hamarosan újabb vegyes vállalat jön létre, a Videoton szakmai bázisán megszülető autóelektronikai vállalkozás.
A főtitkár, Du Sheing ehhez kapcsolódóan már azt is láttatta székesfehérvári vendéglátóival, hogy az olajiparban, vegyiparban, háztartási elektronikában is élen járó tartományban azért lesz jó helye az Ikarus gyárának, mert a tehergépkocsik, személyautók, speciális járművek iparága egészül most ki az autóbusszal. A helyi és helyközi közlekedésben szerepet vállaló Ikarusokra - Széles Gábor szerint az első típusokat reformbusz néven kezdik el forgalmazni Kínában - egyebek között a közelgő olimpiai játékok idején számítanak igazán, Qingdaoban például azért is, mert a vitorlás versenyszámokra ott kerül sor, s jelentős nézőszám szállítására kell felkészülniük.
A kínai piac mellett az oroszországi, közel- és közép-keleti, s latin-amerikai üzleti lehetőségeket immáron qingdaoi szemüvegen látja már Széles Gábor, aki már február óta képviseli azt a nézetet, hogy a távol-keleti országból még a hazai piac is gazdaságosabban kiszolgálható, mint itthonról. Kínában összeszerelve és Közép-Európába - az EU országaiba - visszaküldve olcsóbb is lehet az Ikarus autóbusz, mintha a műveleteket a térségben hajtanák végre. Sajtótájékoztatóján pedig arra is emlékeztetett az üzletember, hogy a visszaszerzett Ikarus egykoron, még a rendszerváltás előtt, Kubában működtetett összeszerelő üzemet. Újabban Havanna mutat némi hajlandóságot Magyarországgal szemben fennálló tartózásának rendezésére, kivált, ha a háttérben Kína akarja javítani üzleti pozícióit az amúgy baloldali elkötelezettsége miatt mind fogékonyabb Dél-Amerikával. Magyarra fordítva, feléledhet az Ikarus összeszerelő üzeme, ha a fehérvári gyár kínai partnerei is úgy akarják.