Hogyan választja ki a saját dolgozóit egy fejvadász cég?

Gyakran felmerül a kérdés, mennyiben más a partnerek számára munkaerőt keresni, illetve kiválasztani, mint amikor saját cég vagy csapat bővítéséről van szó.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mi alapján választ ilyenkor egy munkaerő-közvetítő vagy fejvadász, milyen szempontokat vesznek figyelembe, mennyiben más a kiválasztási folyamat – ha különbözik egyáltalán. Ezt a témát járja körbe a személyzeti szolgáltatások területének egyik legnagyobb magyar tulajdonú résztvevője, a 25 éves Man at Work.

Nem keresik másképp a munkaerőt a partnereknek, mint maguknak – a toborzás módszereit tekintve csaknem hasonlóak az eszközök – számukra is fontos, hogy trendik legyenek, de nyilván sokkal nagyobb szabadsággal rendelkeznek, ha saját magukhoz keresnek új kollégát. Bátran nekifutnak az újszerűnek számító, alternatív, akár az extrémitás határait súroló ötleteik felhasználásának, a sokszor szokatlannak számító újítások kipróbálásában élen járnak. Nagy örömmel kísérleteznek például a saját pozícióikhoz tartozó álláshirdetések megfogalmazásakor. Legutóbb, amikor a Maximalista toborzó álláshirdetésüket írták – merthogy a recruitment csapat bővült -   kifejezetten olyan szavakat használtak a feladatok és elvárások megfogalmazásához, amelyek hívogatóan hatnak azokra, akiknek a jelentkezésére feltétlen számítanak és kifejezetten visszatartják, elrettentik majd azokat a pályázástól, akikkel pedig ők maguk vagy nem szeretnének vagy nem tudnának együtt dolgozni.

„A kívülről érkezett szakmabeliek visszajelzése szerint úgy tűnt, hogy az AI felhasználásával íródott a hirdetésünk. Valójában, mivel jól ismerjük magunkat, a személyes határainkat, a csapatunk működési mechanizmusait, csupán a megfelelő szóhasználatra ügyeltünk, olyan szavakra koncentráltunk, melyek vonzzák a hasonszőrű, azaz a gondolkodásukban, érdeklődésükben, a motivációjukban és a viselkedésükben is hozzánk hasonló recruitereket. Ez csak egy lényeges különbség amikor magunkhoz toborzunk. Ez többet jelent annál és mélyebb dolog, mint brandet építeni, figyelemfelkeltő tartalomként, marketing eszközként tekinteni az álláshirdetésre, de mi egy kicsit előre is gondolkodunk.  Amikor a világ a szakemberhiánytól szenved és eközben két kézzel kell, hogy kapaszkodjanak a munkáltatók a munkavállalóikba, mindenki az elcsábításra és a megtartásra fókuszál mi inkább elébe megyünk a dolgoknak” – számolt be Farkas Edit a Man at Work-től.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo