Hogyan választja ki a saját dolgozóit egy fejvadász cég?

Gyakran felmerül a kérdés, mennyiben más a partnerek számára munkaerőt keresni, illetve kiválasztani, mint amikor saját cég vagy csapat bővítéséről van szó.

Mi alapján választ ilyenkor egy munkaerő-közvetítő vagy fejvadász, milyen szempontokat vesznek figyelembe, mennyiben más a kiválasztási folyamat – ha különbözik egyáltalán. Ezt a témát járja körbe a személyzeti szolgáltatások területének egyik legnagyobb magyar tulajdonú résztvevője, a 25 éves Man at Work.

Nem keresik másképp a munkaerőt a partnereknek, mint maguknak – a toborzás módszereit tekintve csaknem hasonlóak az eszközök – számukra is fontos, hogy trendik legyenek, de nyilván sokkal nagyobb szabadsággal rendelkeznek, ha saját magukhoz keresnek új kollégát. Bátran nekifutnak az újszerűnek számító, alternatív, akár az extrémitás határait súroló ötleteik felhasználásának, a sokszor szokatlannak számító újítások kipróbálásában élen járnak. Nagy örömmel kísérleteznek például a saját pozícióikhoz tartozó álláshirdetések megfogalmazásakor. Legutóbb, amikor a Maximalista toborzó álláshirdetésüket írták – merthogy a recruitment csapat bővült -   kifejezetten olyan szavakat használtak a feladatok és elvárások megfogalmazásához, amelyek hívogatóan hatnak azokra, akiknek a jelentkezésére feltétlen számítanak és kifejezetten visszatartják, elrettentik majd azokat a pályázástól, akikkel pedig ők maguk vagy nem szeretnének vagy nem tudnának együtt dolgozni.

„A kívülről érkezett szakmabeliek visszajelzése szerint úgy tűnt, hogy az AI felhasználásával íródott a hirdetésünk. Valójában, mivel jól ismerjük magunkat, a személyes határainkat, a csapatunk működési mechanizmusait, csupán a megfelelő szóhasználatra ügyeltünk, olyan szavakra koncentráltunk, melyek vonzzák a hasonszőrű, azaz a gondolkodásukban, érdeklődésükben, a motivációjukban és a viselkedésükben is hozzánk hasonló recruitereket. Ez csak egy lényeges különbség amikor magunkhoz toborzunk. Ez többet jelent annál és mélyebb dolog, mint brandet építeni, figyelemfelkeltő tartalomként, marketing eszközként tekinteni az álláshirdetésre, de mi egy kicsit előre is gondolkodunk.  Amikor a világ a szakemberhiánytól szenved és eközben két kézzel kell, hogy kapaszkodjanak a munkáltatók a munkavállalóikba, mindenki az elcsábításra és a megtartásra fókuszál mi inkább elébe megyünk a dolgoknak” – számolt be Farkas Edit a Man at Work-től.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo