TESCO
A hipermarketlánc is több intézkedést hozott már a biztonságos vásárlás érdekében, többek között rendszeresen fertőtlenítik a bevásárlókocsikat, a pénztáraknál plexiüvegeket helyeztek el, a távolságtartásáért szélesítették az üzletek folyosóit, működik az érintésmentes Scan & Shop szolgáltatás, valamint az egész országban elérhető az online házhozszállítás lehetősége. Ahogyan eddig is, továbbra is betartják a legszigorúbb biztonsági előírásokat: kiszállító munkatársak maszkot viselnek, valamint a kezüket és a bankkártyaterminált is fertőtlenítik, illetve megfelelő távolságot tartanak. Hogy minél több vásárlói igényeit kielégíthessenek és megakadályozzák a termékek felhalmozását, egy rendelésben maximum 80 kilónyii terméket szállítanak ki. A karanténban lévő vásárlóknak bővebb tájékoztatás itt érhető el.
WOLT
A Wolt visszaállítja több, a tavasszal már bevált szigorú egészségvédelmi intézkedését. A koronavírus járvány első hulláma idején az egyik legfontosabb intézkedés a kontaktusok számának csökkentését szolgáló úgynevezett érintkezésmentes kiszállítás bevezetése volt. Az ételkiszállító cég továbbra is lehetőséget biztosít arra, hogy a kiszállítás során az ügyfél ne is találkozzon a futárral.
A házhozszállítást végző futárok rendszeresen fertőtlenítik a kezüket és a kiszállításhoz használt eszközöket is. A tavaszi időszakhoz képest újdonság, hogy a Wolt bevezette az éttermek számára adható „borravaló” lehetőségét, amellyel a fogyasztó a korlátozások miatt nehéz helyzetbe jutott éttermeket az applikáción keresztül támogathatja. Emellett továbbra is elérhető funkció a futárnak adható borravaló beállítása is. Az éttermek mellett a kisboltokból történő házhozszállítás is elérhető a Wolt applikációjában. Mivel a következő időszakban kiugróan megemelkedő forgalom várható, ennek kiszolgálása érdekében a futárcég meghosszabbítja a kiszállítási időt, így mostantól minden este 23 óráig vállalják az ételek, élelmiszerek házhozszállítását.