Sebességindex
Geschwindigkeitsindex/Speed-Index, német rövidítéssel GSY. A kód azt a maximális sebességet jelzi, amellyel az adott gumiabroncsokkal szerelt autók vezethetők. Példánkban a V a 240 km/h-t jelenti.
Forgásirány
A gumiabroncs oldalán „Rotation” felirat található a forgásirányt jelző nyíllal kombinálva, amelyet felszerelésekor be kell tartani. Egyes abroncsok oldalfalán Außenseite vagy Outside – vagyis „külső oldal” jelzés található. Ezeknek a gumiabroncsoknak a futófelületi mintázata aszimmetrikus. Ezt a gyártók tudatosan tervezték így, és akkor érhetjük el az optimális teljesítményt, ha betartjuk a felszerelésre vonatkozó előírást (is).
DOT-szám
Az abroncs oldalfaláról az is leolvasható, hogy mikor gyártották a gumiabroncsot: a teljes DOT-szám jellemzően három, egyenként négy karakterből álló blokkból áll, de előfordulhat 4, de akár 13 számjegyből álló DOT-kód is. A harmadik számblokk (gyakran ovális keretben) a gyártás dátumára vonatkozik. Az első két számjegy a gyártás hetét, az utolsó kettő a gyártás évét jelöli. Az 1024-es számsor jelentése: 2024. 10. hete. Arról, hogy még az öt éve gyártott abroncs is újnak számít-e, itt olvashat.
M+S abroncsok
Aki téli szettet vásárol, annak nemcsak a minőségre, az egyéni menettulajdonságokra és az árra kell figyelnie, hanem az úgynevezett „alpesi” szimbólumra is. A 2018. január 1-je óta gyártott valamennyi téli abroncson kötelező feltüntetni a háromágú hegyi piktogramot a hópehellyel a közepén. Európában országonként eltérő lehet a téli minősítésű (M+S és/vagy 3PMSF) gumikra vonatkozó szabályozás. Egyes országokban előírják a téli gumi kötelező használatát időszakosan vagy helyileg (az időjárás/útviszonyok függvényében). Az országok ezen felül saját hatáskörben dönthetnek a minimálisan elfogadott téli abroncs profilmélységről is. Németországban, ha az oldalfalon nincs alpesi szimbólum, hanem csak egy „M+S” jel, akkor 2024. október 1-től a gumiabroncs már nem minősül télinek. Franciaország egyes hegyvidéki területein ez a korlátozás idén november 1-től lép életbe azzal a kiegészítéssel, hogy az M+S jelölésű abroncsok használata továbbra is megengedett, de legalább két, a meghajtott kerekekre szerelhető hóláncot kell magunkkal vinnünk. Magyarországon csak a budapesti taxisokra vonatkozik téliabroncs kötelezettség: 2013. április 9-én fogadta el a Fővárosi Közgyűlés a taxisrendeletet, amelynek értelmében október 15. és március 15. között kötelező a gépjárműveken a téli gumiabroncs használata, még akkor is, ha ezt az időjárás egyáltalán nem indokolja. A téli, vagyis az alpesi piktogrammal ellátott és a négyévszakos abroncsok sajátossága, hogy sebességindexük a jármű tervezett maximális sebessége alatt marad.