Három éves csúcson a vállalatvezetők elszántsága a növekedés felé

Az Intrum legfrissebb Európai Fizetési Jelentése (EPR) szerint a vállalatvezetők több mint fele a növekedést tűzte ki idei elsődleges céljaként – ez az arány évek óta nem volt ilyen magas. Bár egyre több cég fektet be az innovációba és a működés hatékonyságának növelésébe, sok vállalat számára továbbra is a puszta fennmaradás jelenti a legnagyobb kihívást. Amennyiben nem javulnak a gazdasági körülmények, akár 10 millió vállalkozás is veszélybe kerülhet Európa-szerte.

Kihívást jelentenek a késedelmes fizetések és a vásárlói bizonytalanság

A vevők késedelmes fizetése továbbra is komoly problémát jelent: Európa-szerte az éves árbevétel átlagosan 11 százaléka – körülbelül 5 billió euró (!) – csak késve érkezik meg a cégekhez. Ez az arány a pandémia idején mért szintet idézi.

A nehézségek nem csupán a napi működést veszélyeztetik – sok vállalat jövője is kérdésessé vált. A vezetők negyede (Magyarországon 27 százaléka) nem zárja ki, hogy ha a gazdasági környezet nem javul, vállalatuk akár két éven belül csődbe is mehet. Ez európai szinten csaknem 10 millió céget és több mint 41 millió munkahelyet érinthet.

A B2C szektorban trendszerűen megjelent néhány új fogyasztói szokás: Majdnem minden második cég arról számolt be, hogy a vásárlók több terméket rendelnek, majd ezek egy részét visszaküldik, ami megnehezíti az előre tervezést és a likviditás fenntartását. További 42 százalékuk tapasztalata szerint a vásárlók sokszor túlköltekeznek, majd visszaküldik az árut, hogy visszakapják a pénzüket.  Ez a kiszámíthatatlanság pedig folyamatosan nehezíti az érintett cégek működést.

„Bár az adóemelések a kiszámíthatatlan piaci változások és más fiskális intézkedések sok vállalat nyereségességét kockáztatják, a cégek többsége továbbra is előre tekint. A fejlődés, az innováció és a hatékonyságnövelés áll a középpontban – és az adatok azt mutatják, hogy egyre többen már most is a vártnál kedvezőbb eredményekről számolhatnak be és egyre felkészültebben néznek szembe a kihívásokkal” – mondta Kaczur Tibor, az Intrum márka és marketingkommunikációs igazgatója.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo