Három éves csúcson a vállalatvezetők elszántsága a növekedés felé

Az Intrum legfrissebb Európai Fizetési Jelentése (EPR) szerint a vállalatvezetők több mint fele a növekedést tűzte ki idei elsődleges céljaként – ez az arány évek óta nem volt ilyen magas. Bár egyre több cég fektet be az innovációba és a működés hatékonyságának növelésébe, sok vállalat számára továbbra is a puszta fennmaradás jelenti a legnagyobb kihívást. Amennyiben nem javulnak a gazdasági körülmények, akár 10 millió vállalkozás is veszélybe kerülhet Európa-szerte.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kihívást jelentenek a késedelmes fizetések és a vásárlói bizonytalanság

A vevők késedelmes fizetése továbbra is komoly problémát jelent: Európa-szerte az éves árbevétel átlagosan 11 százaléka – körülbelül 5 billió euró (!) – csak késve érkezik meg a cégekhez. Ez az arány a pandémia idején mért szintet idézi.

A nehézségek nem csupán a napi működést veszélyeztetik – sok vállalat jövője is kérdésessé vált. A vezetők negyede (Magyarországon 27 százaléka) nem zárja ki, hogy ha a gazdasági környezet nem javul, vállalatuk akár két éven belül csődbe is mehet. Ez európai szinten csaknem 10 millió céget és több mint 41 millió munkahelyet érinthet.

A B2C szektorban trendszerűen megjelent néhány új fogyasztói szokás: Majdnem minden második cég arról számolt be, hogy a vásárlók több terméket rendelnek, majd ezek egy részét visszaküldik, ami megnehezíti az előre tervezést és a likviditás fenntartását. További 42 százalékuk tapasztalata szerint a vásárlók sokszor túlköltekeznek, majd visszaküldik az árut, hogy visszakapják a pénzüket.  Ez a kiszámíthatatlanság pedig folyamatosan nehezíti az érintett cégek működést.

„Bár az adóemelések a kiszámíthatatlan piaci változások és más fiskális intézkedések sok vállalat nyereségességét kockáztatják, a cégek többsége továbbra is előre tekint. A fejlődés, az innováció és a hatékonyságnövelés áll a középpontban – és az adatok azt mutatják, hogy egyre többen már most is a vártnál kedvezőbb eredményekről számolhatnak be és egyre felkészültebben néznek szembe a kihívásokkal” – mondta Kaczur Tibor, az Intrum márka és marketingkommunikációs igazgatója.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo