Három éves csúcson a vállalatvezetők elszántsága a növekedés felé

Az Intrum legfrissebb Európai Fizetési Jelentése (EPR) szerint a vállalatvezetők több mint fele a növekedést tűzte ki idei elsődleges céljaként – ez az arány évek óta nem volt ilyen magas. Bár egyre több cég fektet be az innovációba és a működés hatékonyságának növelésébe, sok vállalat számára továbbra is a puszta fennmaradás jelenti a legnagyobb kihívást. Amennyiben nem javulnak a gazdasági körülmények, akár 10 millió vállalkozás is veszélybe kerülhet Európa-szerte.

Kihívást jelentenek a késedelmes fizetések és a vásárlói bizonytalanság

A vevők késedelmes fizetése továbbra is komoly problémát jelent: Európa-szerte az éves árbevétel átlagosan 11 százaléka – körülbelül 5 billió euró (!) – csak késve érkezik meg a cégekhez. Ez az arány a pandémia idején mért szintet idézi.

A nehézségek nem csupán a napi működést veszélyeztetik – sok vállalat jövője is kérdésessé vált. A vezetők negyede (Magyarországon 27 százaléka) nem zárja ki, hogy ha a gazdasági környezet nem javul, vállalatuk akár két éven belül csődbe is mehet. Ez európai szinten csaknem 10 millió céget és több mint 41 millió munkahelyet érinthet.

A B2C szektorban trendszerűen megjelent néhány új fogyasztói szokás: Majdnem minden második cég arról számolt be, hogy a vásárlók több terméket rendelnek, majd ezek egy részét visszaküldik, ami megnehezíti az előre tervezést és a likviditás fenntartását. További 42 százalékuk tapasztalata szerint a vásárlók sokszor túlköltekeznek, majd visszaküldik az árut, hogy visszakapják a pénzüket.  Ez a kiszámíthatatlanság pedig folyamatosan nehezíti az érintett cégek működést.

„Bár az adóemelések a kiszámíthatatlan piaci változások és más fiskális intézkedések sok vállalat nyereségességét kockáztatják, a cégek többsége továbbra is előre tekint. A fejlődés, az innováció és a hatékonyságnövelés áll a középpontban – és az adatok azt mutatják, hogy egyre többen már most is a vártnál kedvezőbb eredményekről számolhatnak be és egyre felkészültebben néznek szembe a kihívásokkal” – mondta Kaczur Tibor, az Intrum márka és marketingkommunikációs igazgatója.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo