Három éves csúcson a vállalatvezetők elszántsága a növekedés felé

Az Intrum legfrissebb Európai Fizetési Jelentése (EPR) szerint a vállalatvezetők több mint fele a növekedést tűzte ki idei elsődleges céljaként – ez az arány évek óta nem volt ilyen magas. Bár egyre több cég fektet be az innovációba és a működés hatékonyságának növelésébe, sok vállalat számára továbbra is a puszta fennmaradás jelenti a legnagyobb kihívást. Amennyiben nem javulnak a gazdasági körülmények, akár 10 millió vállalkozás is veszélybe kerülhet Európa-szerte.

Kihívást jelentenek a késedelmes fizetések és a vásárlói bizonytalanság

A vevők késedelmes fizetése továbbra is komoly problémát jelent: Európa-szerte az éves árbevétel átlagosan 11 százaléka – körülbelül 5 billió euró (!) – csak késve érkezik meg a cégekhez. Ez az arány a pandémia idején mért szintet idézi.

A nehézségek nem csupán a napi működést veszélyeztetik – sok vállalat jövője is kérdésessé vált. A vezetők negyede (Magyarországon 27 százaléka) nem zárja ki, hogy ha a gazdasági környezet nem javul, vállalatuk akár két éven belül csődbe is mehet. Ez európai szinten csaknem 10 millió céget és több mint 41 millió munkahelyet érinthet.

A B2C szektorban trendszerűen megjelent néhány új fogyasztói szokás: Majdnem minden második cég arról számolt be, hogy a vásárlók több terméket rendelnek, majd ezek egy részét visszaküldik, ami megnehezíti az előre tervezést és a likviditás fenntartását. További 42 százalékuk tapasztalata szerint a vásárlók sokszor túlköltekeznek, majd visszaküldik az árut, hogy visszakapják a pénzüket.  Ez a kiszámíthatatlanság pedig folyamatosan nehezíti az érintett cégek működést.

„Bár az adóemelések a kiszámíthatatlan piaci változások és más fiskális intézkedések sok vállalat nyereségességét kockáztatják, a cégek többsége továbbra is előre tekint. A fejlődés, az innováció és a hatékonyságnövelés áll a középpontban – és az adatok azt mutatják, hogy egyre többen már most is a vártnál kedvezőbb eredményekről számolhatnak be és egyre felkészültebben néznek szembe a kihívásokkal” – mondta Kaczur Tibor, az Intrum márka és marketingkommunikációs igazgatója.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo