A Szegedről a román határig húzódó M43 gyorsforgalmi út további két szakaszának megépítése szerepel a 2007 és 2013 közötti infrastrukturális fejlesztések között. Eddig egy közel két kilométeres rész épült meg az M5-ös Röszkéig történő építésével egy időben. A megvalósítás megkezdését eddig hátráltatta, hogy a nyomvonal keresztezi az algyői szénhidrogénmezőt. A területszerzés folyamatban van, a szükséges műszaki tervek és engedélyek rendelkezésre állnak. Már csak a Mollal kell megegyezni, és kezdődhet a beruházás.
A tárca döntött arról is, hogy - a korábbi tervektől eltérően - a teljes Szeged-Makó szakasz kétszer két sávos autópályaként épül meg. Emellett a KözOP első Akciótervének részeként (azaz 2013-ig) szándékoznak megépíteni az M43-as Makó és országhatár közötti szakaszát is - áll a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közleményében.
A térség már nagyon várja a fejlesztést, hiszen a Románia Európai Uniós csatlakozásával hatalmas méretűvé vált a teher- és személyforgalom. Jelenleg ez teljes egészében áthalad Szegeden, hatalmas közlekedési dugókat és útamortizálást okozva. A városból a román határig további öt települést érint, egysávos úton haladva. A halálútnak keresztelt szakasz legutóbbi áldozata egy fiatal klárafalvi nő, akit a falun áthaladó úton gázoltak el a hétvégén. Július végén történt a legsúlyosabb baleset. Nyolcan haltak meg a Maros-hídnál, amikor egy autószállító trélerkocsi belerohant egy román vendégmunkásokat szállító buszba.