A hiba a CrowdStrike nevű biztonsági cégtől származott, amely egy sérült szoftverfrissítést küldött nagyszámú ügyfelének. A szoftverek újraélésztését segítő Microsoft egy blogbejegyzésben azt mondta:
Jelenleg becsléseink szerint a CrowdStrike frissítése 8,5 millió Windows-eszközt érintett.
David Weston, a cég alelnöke szerint ez a szám kevesebb, mint az összes Windows-gép 1 százaléka, de „a széles körű gazdasági és társadalmi hatások azt tükrözik, hogy a CrowdStrike-ot a számos vállalat használja”.
Az incidens rávilágít arra, mennyire fontos az olyan cégek számára, mint a CrowdStrike, hogy minőség-ellenőrzést végezzenek a frissítéseknél, mielőtt kiküldik azokat.
Ez egyben arra is emlékeztet, hogy a technológiai ökoszisztémán belül mindannyiunk számára fontos, hogy a biztonságos telepítéssel és a katasztrófa-helyreállítással való működést prioritásként kezeljük a létező mechanizmusok segítségével – mondta Weston.
Az IT-hiba miatti bukás óriási volt, és máris a történelem egyik legnagyobb kiberincidenseként tartják számon.
A Microsoft által megadott szám pedig azt jelenti, hogy valószínűleg ez a valaha volt legnagyobb kiberesemény.
A mostanihoz hasonló katasztrófához legközelebb a 2017-es WannaCry kibertámadás áll, amely a becslések szerint mintegy 300 000 számítógépet érintett 150 országban. Volt egy hasonló költséges és bomlasztó támadás, NotPetya néven egy hónappal később.
Az Instagramot, a Facebookot és a WhatsApp-ot üzemeltető Metában 2021-ben szintén hatórás üzemszünet volt. De ez nagyrészt a közösségi média óriásra és néhány kapcsolódó partnerre vonatkozott.