Az ipari termelés 2016 első két hónapjában 3%-kal bővült, de az előző hónaphoz képest már negyedik hónapja csökken. Az év egészében 5,5% körüli növekedés valószínű. Az építőipari termelés januárban és februárban is 20%-kal zuhant az egy évvel korábbihoz képest. A gyenge kezdés mellett aggodalomra ad okot a megkötött szerződések alacsony állománya is, ez február végén 40%-kal maradt el az egy évvel korábbitól. Ezen belül azonban az épületek építésére vonatkozó 40%-kal magasabb, az egyéb építményeké 60%-kal alacsonyabb volt.
Az építőipar számára kedvező hírek - az EU-források kifizetésének gyorsítása, a „csok-hatás”, azaz a lakásépítés bővülése - valósággá válása inkább csak a második félévben várható, így 2016-ban 5% körüli termelés-csökkenés valószínű. Tavalyhoz képest a kiskereskedelmi forgalom bővülése is lassult, de így is dinamikus maradt. Ezt mindenekelőtt a vásárlóerő erőteljes bővülése, a minimális infláció alapozta meg. A napicikkek forgalombővülése az átlagosnál lényegesen kisebb (4,4%-kal szemben csak 1,7%).
Az év során a vasárnapi nyitva tartás újraengedélyezése gyorsítólag, a pénztárgépek NAV-hoz kötése kiváltotta fehéredési hatás kifutása viszont fékezőleg hathat a forgalomra. Az export növekedési ütemének lassulása követte a termelését, az import dinamikája viszont nem csökkent, így meghaladta a kivitelét. Ebben azonban az év során változás várható. A magyar gazdaság idei lassulásának fő oka nem az export fékeződése, hanem a beruházások 5% körüli visszaesése. Ez utóbbit az EU-támogatások csökkenése és az üzleti szféra alacsony beruházási hajlandósága magyarázza.
Az EKB döntéseinek hatására az MNB márciusban kamatcsökkentési periódusba kezdett, az alapkamat április végén 1,05% volt. A Monetáris Tanács az alapkamat némi további mérséklését is kilátásba helyzete, a GKI várakozása szerint ez 0,9%-os záróértéket jelent.
A magyar kormány március végén 762 milliárdról 1063 milliárd forintra emelte idei pénzforgalmi szemléletű hiányát, feltehetőleg elsősorban az EU-tól érkező támogatások jelentős idei megelőlegezési szükséglete következtében. Ez nem érinti az EU által figyelt un. eredményszemléletű hiányt, a GDP-arányos államadósság viszont csak minimálisan javulhat. A 2017-re előirányzott deficit korábban ígértnél 0,7 százalékponttal magasabb, 2,5%-os aránya, az MNB alapítványai körüli botrányok aligha javítják a nemzetközi hitelminősítő szervezetek véleményét, vagyis nem hozzák közelebb Magyarország befektetői kategóriába való átsorolását.