Gondolta volna mindezt a magyarok otthonairól?

A hazai lakosság döntő része (77 százalék) saját tulajdonú otthonban él, nagyjából egyenlő arányban lakásban (37 százalék) és magánházban (40 százalék), többgenerációs modellben csak a magyarok 3 százaléka tölti a mindennapokat – derül ki a Generali friss otthonkutatásából.

Az otthonunkban emellett számtalan olyan tárgy is van, amely különleges jelentőséggel bír számunkra, amit különösen értékesnek tartunk és amely nélkül nem érezzük igazán sajátunknak a lakásunkat. A kutatás résztvevői elsöprő többséggel a családi emlékeket (31 százalék) és elektronikai kütyüket (29 százalék) találták nélkülözhetetlennek, talán nem meglepő módon az előbbi mellett a nők, míg az utóbbi mellett inkább a férfiak tették le a voksukat. Ékszereket a válaszadók 5 százaléka, a drágább bútordarabokat 3 százalék, értékes műtárgyakat pedig mindössze 2 százalék félt leginkább. “Kutatásunk rámutat, hogy otthonunk és a benne található tárgyak és eszközök értékét nem pusztán abban mérjük, hogy mennyit fizettünk értük, sokkal fontosabbak az érzések és az élmények, melyek hozzájuk kötődnek. A lakhelyünk az indentitásunk jelentős darabja, amely nagy veszteséget szenved, ha valami miatt kár keletkezik benne, ezért zárjuk kulcsra otthonunk ajtaját és igyekszünk minden lehetséges módon biztosítani épségét” – mondta Földi-Tamás Ildikó, a Generali Biztosító Zrt. kommunikációs vezetője.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo