Formában van

A magyar ízlésnek leginkább megfelelő, hármas tagolású karosszériájú Mazda3 Sedan szép, masszív, jó minőségű autó, és mint minden Mazda, kiválóan vezethető. Hazánkba a szűk gyártókapacitás miatt nem kerül elegendő mennyiség belőle, ezért a konkurenciához képest picit magasabb az ára

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A ferde hátú Mazda3-nál a Sedan hét centiméterrel hosszabb, és külső megjelenése - ha lehet - még annál is lendületesebb. Hosszú tengelytáv és utastér, rövid túlnyúlások, íves tetővonal, magas far, kupés C oszlop, öblös kerékjáratok jellemzik, amelyekben 16 colos könnyűfém felnik forognak. Elölnézetből szembetűnnek az agresszív légbeömlő nyílások, a Mazda jellegzetes ötszögletű hűtőrácsa, a motorháztető mérges domborulata és a tetszetős első fényszórók. Teljesen új dizájnúak a hátsó lámpák, amelyeket az ötajtós változat hátsó fényforrásainak mintájára készítettek el, véleményem szerint kisebb sikerrel. A négyajtós Mazda zömök, kompakt arányaival atletikus kiállású, s mindenképpen kisebbnek mutatja magát, mint amekkora valójában.

A Mazda3 Sedan utastere normális méretű; egyedül a 413 literes, rosszul megközelíthető csomagtér elszomorító, amely kívülről gombbal nyílik, és sem innen, sem belülről nincs fül vagy kapaszkodó rajta. Belül a 180 centimétert el nem érő utasok kényelmesen elférnek egymás mögött, az ennél magasabb termetűek térde azonban beleütközik az első üléstámlába, fejük pedig a plafont éri. A vezetőülés magassága, a kormánynak pedig a távolsága is állítható, így rövid idő alatt megtalálható a kényelmes vezetői helyzet. Már az ajtók csukódásának hangján érződik a prémium minőség és az, hogy a Mazda3-ban "van anyag". S bár bizonyos helyeken kifejezetten kemények a műanyagok, panaszra nincs ok.

A kormány és a váltógomb finom bőrből készül, a kék-fekete kárpitozású ülések kellemes tapintásúak, és az utastér egésze gondosan összeszerelt. A Sedan vezetőülésében a zoom-zoom érzés is hamar kibontakozik, hiszen a kemény tömésű ülések szigorúan tartják a testet, a sportkormány erővel tekerhető, a világítás vörös, a műszereket pedig csövekbe, mélyre helyezték. A holmikat temérdek tárolórekesz és hatalmas kesztyűtartó várja.

Az Ford-PSA 1,6 literes, 110 lóerős dízelmotorja a változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően már 1750-es fordulatszámnál leadja 245 nanométeres maximális nyomatékát, és rendületlenül gyorsít 5000/perc fordulatig. Nem várható el tőle a nagyobb gázolajosokra jellemző drasztikus gyorsítás és rugalmasság, azonban az 1,6-os dízel Mazdával így is fürgén, könnyedén autózhatunk több személlyel is.

Külön előny a hosszú ötödik fokozat, mert így autópályán is takarékosan és csendben utazhatunk. Az erőforrás hangját máskülönben remekül belőtték a mérnökök: sportosan dörmögő, miközben a benzinmotorokéhoz mérhetően kulturált. A rövid utakon járó váltó bírja a gyors váltásokat, a direkt áttételű kormány gokartosan irányíthatóvá teszi az autót, az igényes, feszes de jó csillapítású futómű stabilan az íven tartja, a négy tárcsafékes rendszer pedig nagyszerűen fékezi a kocsit.

A Mazda3 Sedan a családi kocsik között a sportos vonulatot képviseli, műszaki tartalmát, felszereltségét és minőségét tekintve az élbolyban foglal helyet. Az 1,6-os korszerű dízelmotorral a legésszerűbb vétel, így viszont drágább egy 1,8 literes Mazda6-nál.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo