Formában van

A magyar ízlésnek leginkább megfelelő, hármas tagolású karosszériájú Mazda3 Sedan szép, masszív, jó minőségű autó, és mint minden Mazda, kiválóan vezethető. Hazánkba a szűk gyártókapacitás miatt nem kerül elegendő mennyiség belőle, ezért a konkurenciához képest picit magasabb az ára

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A ferde hátú Mazda3-nál a Sedan hét centiméterrel hosszabb, és külső megjelenése - ha lehet - még annál is lendületesebb. Hosszú tengelytáv és utastér, rövid túlnyúlások, íves tetővonal, magas far, kupés C oszlop, öblös kerékjáratok jellemzik, amelyekben 16 colos könnyűfém felnik forognak. Elölnézetből szembetűnnek az agresszív légbeömlő nyílások, a Mazda jellegzetes ötszögletű hűtőrácsa, a motorháztető mérges domborulata és a tetszetős első fényszórók. Teljesen új dizájnúak a hátsó lámpák, amelyeket az ötajtós változat hátsó fényforrásainak mintájára készítettek el, véleményem szerint kisebb sikerrel. A négyajtós Mazda zömök, kompakt arányaival atletikus kiállású, s mindenképpen kisebbnek mutatja magát, mint amekkora valójában.

A Mazda3 Sedan utastere normális méretű; egyedül a 413 literes, rosszul megközelíthető csomagtér elszomorító, amely kívülről gombbal nyílik, és sem innen, sem belülről nincs fül vagy kapaszkodó rajta. Belül a 180 centimétert el nem érő utasok kényelmesen elférnek egymás mögött, az ennél magasabb termetűek térde azonban beleütközik az első üléstámlába, fejük pedig a plafont éri. A vezetőülés magassága, a kormánynak pedig a távolsága is állítható, így rövid idő alatt megtalálható a kényelmes vezetői helyzet. Már az ajtók csukódásának hangján érződik a prémium minőség és az, hogy a Mazda3-ban "van anyag". S bár bizonyos helyeken kifejezetten kemények a műanyagok, panaszra nincs ok.

A kormány és a váltógomb finom bőrből készül, a kék-fekete kárpitozású ülések kellemes tapintásúak, és az utastér egésze gondosan összeszerelt. A Sedan vezetőülésében a zoom-zoom érzés is hamar kibontakozik, hiszen a kemény tömésű ülések szigorúan tartják a testet, a sportkormány erővel tekerhető, a világítás vörös, a műszereket pedig csövekbe, mélyre helyezték. A holmikat temérdek tárolórekesz és hatalmas kesztyűtartó várja.

Az Ford-PSA 1,6 literes, 110 lóerős dízelmotorja a változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően már 1750-es fordulatszámnál leadja 245 nanométeres maximális nyomatékát, és rendületlenül gyorsít 5000/perc fordulatig. Nem várható el tőle a nagyobb gázolajosokra jellemző drasztikus gyorsítás és rugalmasság, azonban az 1,6-os dízel Mazdával így is fürgén, könnyedén autózhatunk több személlyel is.

Külön előny a hosszú ötödik fokozat, mert így autópályán is takarékosan és csendben utazhatunk. Az erőforrás hangját máskülönben remekül belőtték a mérnökök: sportosan dörmögő, miközben a benzinmotorokéhoz mérhetően kulturált. A rövid utakon járó váltó bírja a gyors váltásokat, a direkt áttételű kormány gokartosan irányíthatóvá teszi az autót, az igényes, feszes de jó csillapítású futómű stabilan az íven tartja, a négy tárcsafékes rendszer pedig nagyszerűen fékezi a kocsit.

A Mazda3 Sedan a családi kocsik között a sportos vonulatot képviseli, műszaki tartalmát, felszereltségét és minőségét tekintve az élbolyban foglal helyet. Az 1,6-os korszerű dízelmotorral a legésszerűbb vétel, így viszont drágább egy 1,8 literes Mazda6-nál.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo