Formában van

A magyar ízlésnek leginkább megfelelő, hármas tagolású karosszériájú Mazda3 Sedan szép, masszív, jó minőségű autó, és mint minden Mazda, kiválóan vezethető. Hazánkba a szűk gyártókapacitás miatt nem kerül elegendő mennyiség belőle, ezért a konkurenciához képest picit magasabb az ára

A ferde hátú Mazda3-nál a Sedan hét centiméterrel hosszabb, és külső megjelenése - ha lehet - még annál is lendületesebb. Hosszú tengelytáv és utastér, rövid túlnyúlások, íves tetővonal, magas far, kupés C oszlop, öblös kerékjáratok jellemzik, amelyekben 16 colos könnyűfém felnik forognak. Elölnézetből szembetűnnek az agresszív légbeömlő nyílások, a Mazda jellegzetes ötszögletű hűtőrácsa, a motorháztető mérges domborulata és a tetszetős első fényszórók. Teljesen új dizájnúak a hátsó lámpák, amelyeket az ötajtós változat hátsó fényforrásainak mintájára készítettek el, véleményem szerint kisebb sikerrel. A négyajtós Mazda zömök, kompakt arányaival atletikus kiállású, s mindenképpen kisebbnek mutatja magát, mint amekkora valójában.

A Mazda3 Sedan utastere normális méretű; egyedül a 413 literes, rosszul megközelíthető csomagtér elszomorító, amely kívülről gombbal nyílik, és sem innen, sem belülről nincs fül vagy kapaszkodó rajta. Belül a 180 centimétert el nem érő utasok kényelmesen elférnek egymás mögött, az ennél magasabb termetűek térde azonban beleütközik az első üléstámlába, fejük pedig a plafont éri. A vezetőülés magassága, a kormánynak pedig a távolsága is állítható, így rövid idő alatt megtalálható a kényelmes vezetői helyzet. Már az ajtók csukódásának hangján érződik a prémium minőség és az, hogy a Mazda3-ban "van anyag". S bár bizonyos helyeken kifejezetten kemények a műanyagok, panaszra nincs ok.

A kormány és a váltógomb finom bőrből készül, a kék-fekete kárpitozású ülések kellemes tapintásúak, és az utastér egésze gondosan összeszerelt. A Sedan vezetőülésében a zoom-zoom érzés is hamar kibontakozik, hiszen a kemény tömésű ülések szigorúan tartják a testet, a sportkormány erővel tekerhető, a világítás vörös, a műszereket pedig csövekbe, mélyre helyezték. A holmikat temérdek tárolórekesz és hatalmas kesztyűtartó várja.

Az Ford-PSA 1,6 literes, 110 lóerős dízelmotorja a változó geometriájú turbófeltöltőnek köszönhetően már 1750-es fordulatszámnál leadja 245 nanométeres maximális nyomatékát, és rendületlenül gyorsít 5000/perc fordulatig. Nem várható el tőle a nagyobb gázolajosokra jellemző drasztikus gyorsítás és rugalmasság, azonban az 1,6-os dízel Mazdával így is fürgén, könnyedén autózhatunk több személlyel is.

Külön előny a hosszú ötödik fokozat, mert így autópályán is takarékosan és csendben utazhatunk. Az erőforrás hangját máskülönben remekül belőtték a mérnökök: sportosan dörmögő, miközben a benzinmotorokéhoz mérhetően kulturált. A rövid utakon járó váltó bírja a gyors váltásokat, a direkt áttételű kormány gokartosan irányíthatóvá teszi az autót, az igényes, feszes de jó csillapítású futómű stabilan az íven tartja, a négy tárcsafékes rendszer pedig nagyszerűen fékezi a kocsit.

A Mazda3 Sedan a családi kocsik között a sportos vonulatot képviseli, műszaki tartalmát, felszereltségét és minőségét tekintve az élbolyban foglal helyet. Az 1,6-os korszerű dízelmotorral a legésszerűbb vétel, így viszont drágább egy 1,8 literes Mazda6-nál.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.
Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya

Épül-szépül az Orbán-család szuper luxus kastélya 

Szép vagy, gyönyörű vagy, Magyarország.
Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók

Fejenként 600 millió forintról maradtak le a magyar kutatók 

A tudáspiacon a nulla eredmény rendszerszintű hibát jelez.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo