Az Air France-KLM-et, a Lufthansát, a British Airwayst, az easyJetet és a Ryanairt tömörítő Airlines for Europe szövetség előzetesen „tűrhetetlennek” nevezte a sztrájkot, és arra figyelmeztetett, hogy az „több ezer ember nyaralási indulását fogja megzavarni”.
Pénteken várhatóan még feszültebb lesz a helyzet a párizsi repülőtereken és Beauvais-ban, ahol a DGAC a járatok számának negyven százalékos csökkentését rendelte el.
Hivatalos források szerint csütörtökön 270 légiforgalmi irányító jelentette be, hogy sztrájkol, a mintegy 1400 fős teljes létszámból.
A délnyugat-franciaországi Bordeaux repülőterén 2022 végén történt „súlyos incidens” után, amikor két repülőgép majdnem összeütközött, folyamatban van egy reform a légiirányítók ellenőrző rendszerének létrehozására. Ez ellen a reform ellen tiltakozik a légiirányítók második legjelentősebb szakszervezete, az Unsa-Icna, amely egyben elítélte a szerinte a nyári késésekért felelős létszámhiányt, az elavult eszközrendszert, valamint „a szükséges nyugalom és biztonság követelményeivel összeegyeztethetetlen, mérgező vezetést”. A harmadik legnagyobb szakszervezet, az Usac-CGT is csatlakozott a csütörtökre és péntekre meghirdetett sztrájkhoz, a legnagyobb szakszervezete a légiirányítóknak, az SNCTA viszont nem támogatja a munkabeszüntetést.
Philippe Tabarot francia közlekedési miniszter szerdán kizárta, hogy a kormány teljesítse a követeléseket. A tárcavezető szerint „a kisebbségi szakszervezetek követelései elfogadhatatlanok, csakúgy, mint az a döntés, hogy a nagy nyári vakáció idején lépnek sztrájkba”. (MTI)