A Transelektro első embere egymást "kioltó" két számmal operált még a legutóbbi időkben is, eszerint a csoport lejárt kinnlevősége ugyanúgy 5 milliárd forint, mint a követelése. A "hírpiacon" azonban körülbelül 12 milliárd forintot kitevő kinnlevőségről is értesülni lehet. És arról, hogy a pénzükre váró hitelezők a csoport legrentábilisabb egységének értékesítését sürgetik, az ingatlanfejlesztéssel foglalkozó transelektrós cégeket dobatnák piacra. Valóban, a húsz vállalatból álló holding energetikai üzletágának az utóbbi időben kezdtek csak "visszajönni" a jó piacai, mivel a világpiacon is némi élénkülés volt tapasztalható. Az idénre megnyert projektek között két nagy erőmű beruházása szerepel, így a zilahi és a tuzlai építése, felújítását. E két megbízás ötvenmillió euró bevételt jelent a cégnek, s további több mint 30 millió eurót kóstál egy romániai tender megnyerése. Az energetikai területen eddig keletkezett veszteségeket nem kis mértékben a hazai piacon jó pozíciókkal rendelkező ingatlan szektor finanszírozta. A Transelektro nemrégiben kezdődött és a szakmában is jó üzletként elkönyvelt ingatlanfejlesztési projektje a Prestige Towers nevű, mely az Újpesti-öböl bejáratánál valósul meg.
A talán legveszteségesebbként elkönyvelhető transelektrós cégegységnek a közlekedési üzletág számít, melynek meghatározó vállalata a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. De éppen ez a valamikori ansaldós cég az, amelyik főszerephez jutott a MÁV elővárosi motorvonat tenderénél, hiszen a nyertes svájci Stadlernek a magyarországi beszállítója, s mint ilyen, több milliárd forint rendelésállományt tudhat magáénak. Ennél az üzletnél is az általános nóta tűnik igaznak, az, hogy a Ganz Transelektro Közlekedési Rt.-nek legalább annyi követelése van, mint amennyivel ő tartózik a neki szállítóknak. Mindenesetre talán itt a legelmérgesedettebb a helyzet, hiszen a transelektrós általános bizonytalanság az elővárosi motorvonat üzletet teheti tönkre legelőször.