Mindezeken felül van olyan eset, amikor nem is működik a meghatalmazás: az egyéni vállalkozások webes ügysegéd rendszerébe sehogy nem tud szabályos megbízással egy könyvelő ma belépni. A jelenlegi rendszerben a digitális ügyintézés tehát nem az egyszerűsítés felé megy, hanem sokkal inkább növeli az adminisztrációs terheket, és nem mellékesen a vállalkozók költségeit is.
Egyszerű megoldási lehetőségek
A vállalkozásként működő könyvelőirodák esetében egyszerű megoldás lenne, ha a könyvelőirodák cégkapuján keresztül lehetne beadni a megbízók adóbevallásait. Így a vállalkozásoknak csak a könyvelőirodát kellene egyszer megbízni. Már csak azért is logikus lenne ez a lépés, mert nem az alkalmazott könyvelő, hanem a könyvelőiroda vállalja a felelősséget a bevallások időbeli és pontos leadására.
Ez a megoldás azonban nem oldaná meg az egyéni vállalkozóként működő könyvelőirodák helyzetét, hiszen ők nem rendelkeznek cégkapuval. Ráadásul cégkapu is csak magánszemélyként történő belépés után használható.
A hosszú távon is legjobb megoldás az lenne, ha speciális cégkapu hozzáférést hoznának létre a könyvelőirodák számára, cégjogi státusztól függetlenül. Ezt kellene kiegészíteni egy olyan meghatalmazási dokumentummal, amellyel a vállalkozók minden egyes hivatalra meg tudnák adni és vissza tudnák vonni a könyvelőirodáknak adott meghatalmazást. Ha ez megvalósulna, akkor a biztonságosabb ügyfélkapuval egyszerűbben és gyorsabban lehetne az ügyintézést végezni, egyszerűsítve a vállalkozók életét, csökkentve adminisztrációs terheiket.