Magyarország legnagyobb könyvelői érdekképviselete egyeztetett a fejlesztővel a problémákról, majd levélben eljuttatta fejlesztési javaslatait a Miniszterelnöki Hivatal, valamint a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. részére.
Adatvédelmi és munkajogi aggályok
Szerencsére számos területen sikerült az elmúlt hónapokban előrelépést elérni. A kétfaktoros azonosítással azonban a könyvelőirodáknál továbbra is kihívás, hogy az irodai és magáneszközök szétválaszthatóság nem megoldott.
„Amikor a munkavállalóknak saját eszközeiket kell használniuk a hitelesítési kódok fogadására, az adatvédelmi és munkajogi kérdéseket is felvethet. Ha pedig csak ezért kell mindenkinek vállalati okostelefont vásárolni, az emeli a szolgáltatások költségét” – világított rá egy gyakorlati problémára Harkai István.
A könyvelők kapcsán a legtöbbeknek a NAV-nak leadott adóbevallások jutnak eszébe, pedig jóval több területen segítik a cégek működését. Emellett kezelik a cégkaput, az önkormányzati ügyeket, helyi adókat, e-papír rendszerben kezelik a hivatali levelezést, intézik az Államkincstárral kapcsolatos ügyeket, a KSH-nak adnak le adatszolgáltatásokat, a vállalatok jelentős részénél kell élelmiszer-biztonsági (NÉBIH) és hulladékkal, EPR-díjjal (MOHU) kapcsolatos ügyeket intézni.
A könyvelőknek teljeskörű ügyintézéshez akár több, mint tizenöt különböző meghatalmazást kell adni. Ráadásul minden egyes értintett ügyintézőnek egyesével, egy nagyobb vállalatnál akár több száz meghatalmazásról beszélünk!