Az összes turisztikai költés 43 százalékát a szálláshelyek teszik ki, ezt követi a közlekedés (21 százalék). Franciaországban a szállodák széles választéka áll rendelkezésre mindenféle költségvetéshez, de az utóbbi időben a háromcsillagos (a foglalások 39 százaléka) és a négycsillagos (25 százalék) szállodák voltak a legkeresettebbek. A francia szálláskínálat olyannyira széles, hogy még az év leglátogatottabb hónapjaiban (június, július és augusztus) sem haladta meg a szállodák kihasználtsága a 75 százalékot. Az Allianz Research kutatói úgy vélik, az olimpia idején sem fogja meghaladni a kihasználtság a 78 százalékot. Emellett az olimpia utóhatása is kedvező lesz a francia turizmusra nézve, mivel a játékok televíziós közvetítéseit várhatóan 4 milliárdan nézik majd, és sokan kapnak kedvet, hogy ellátogassanak az országba. Így a Franciaországba látogatók száma 2025-ben és 2026-ban várhatóan +3,5, illetve +4,2 százalékkal emelkedik, így 2026-ban rekordmagas, 103 millió turista várható.
A kiadásokat kordában tartják, az adóbevételek pedig megugranak
Az Allianz Research számításai szerint az infrastruktúrára, szervezésre és biztonságra fordított köz- és magánkiadások 8,3 milliárd euróval támogatják az idei francia bruttó hazai terméket, és 11 százalékos lökést adnak az exportnak. Az általános (tömegközlekedés, szállás) és a speciális infrastruktúra (sportinfrastruktúra korszerűsítése, olimpiai falu stb.) kiépítését egy erre külön létrehozott költségvetésből finanszírozzák. A teljes költségét ezeknek 4,4 milliárd euróra becsülik, amelynek 40 százaléka közpénz. Ehhez járul még a közbiztonságra költött 3 milliárd euró.