Életveszélyes autók a magyar utakon

Az autópark öregszik, az autóra fordítható pénz pedig csökken. Ennek fényében a túlfutás szinte járványszerűen terjed idehaza, egyre gyakrabban okozva komoly kárt, de potenciálisan akár tragédiát is. Az itthoni helyzetet a Swiss Automotive Grouphoz tartozó Autonet Import Magyarország operatív igazgatója, Szabó László foglalta össze. Mivel az Autonet nemcsak a hazai piacot kiszolgáló 4 nagy alkatrészimportőr egyike, hanem több márkafüggetlen szervizhálózatot is üzemeltet, a szakértő minden oldalról jelentős rálátással bír a magyar autóállományra.

Sajátos a helyzet ugyanakkor a szolgáltatások elérésében. A járvány miatti haladék a műszaki vizsgákra azt eredményezte, hogy nagyjából 800 ezer autót kellett a járvány után szinte egyszerre levizsgáztatni, nagyjából 2022 júniusának végén, ami komoly kihívás volt a vizsgaállomásoknak, és ennek megfelelő türelmet kívánt a tulajdonosoktól. Ez mostantól, lassan csökkenő ütemben, de kétévente ismétlődni fog – vagyis a következő nagy hullám már itt van a nyakunkon. Az jár jól, aki inkább lemond egyszer néhány hónap „műszakiról”, és így kivonja magát a kétévente ismétlődő roham hatásai alól, vagy egyszerűen csak időben kér időpontot a vizsgára. Az ettől független javításokat, ellenőrzéseket is érdemes a vizsgahullám elé vagy után időzíteni, hiszen a műszaki vizsgára fel is kell készíteni az öreg autóállományt, ami leköti a szerelők kapacitásait.

Eközben, bár a kocsimennyiség évről évre nő, a műszaki állapot pedig átlagosan csökken, egyre több autó lép a 4. évébe, ami szintén az első vizsga ideje, jellemzően, de nem szükségszerűen még a márkaszervizekben. Sajátos a szakemberek helyzete is. Idősödik az szerelőállomány, az új, részben a villanyautókhoz, hibridekhez stb. kapcsolódó ismeretekre viszont egyre nagyobb igény lenne, még akkor is, ha az elektromos átállás üteme messze elmarad a várakozásoktól. Ezek a járművek sok, korábban „nem látott” elemet tartalmaznak. Speciális futóművek, hűtőfolyadékok jelentek meg, egyre gyakoribbak az erősáramú, veszélyes, például töltésrendszerek. Ezekhez különleges diagnosztikai műszerekre és a használatukhoz szakmai tudásra van szükség, amely tudás megszerzéséhez az Autonet rendelkezik tudásbázissal, oktatási programmal ‒ zárta szavait Szabó László.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo