Elégedetlenek a könyvelőkkel a kkv vezetők

A cégvezetők nem kapnak megfelelő támogatást és tanácsokat a könyvelőiktől – derül ki az ICT Európa Finance Zrt. könyvelő, bérszámfejtő cég által készített felmérésből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Magyarországon, a kkv szektorban működő cégek tulajdonosait, vezetőit kérdezték meg arról, hogy milyen általános elvárásaik, valamint tapasztalataik vannak a könyvelési szolgáltatójuk által végzett munkáról. A felmérésben megkérdezett több mint 100 cégvezető arról is nyilatkozott, hogy hogyan választják ki a megfelelő könyvelési szolgáltatót.

Csak a minimumot végzi el a legtöbb könyvelő, azt se mindig hibátlanul (Fotó: SXC)
Csak a minimumot végzi el a legtöbb könyvelő, azt se mindig hibátlanul (Fotó: SXC)

A felmérésből kiderül, hogy a válaszadó cégvezetők 50 százaléka hetente beszél a könyvelőjével, 14 százalékuk pedig napi kapcsolatban van a partnerével könyvelést érintő ügyek kapcsán. 7 százalékuk egyáltalán nem is kommunikál rendszeresen a számviteli szakértővel, kizárólag, ha nagyon fontos.

Arra a kérdésre, hogy milyen mértékben érzi, hogy kap kellő támogatást és tanácsot a könyvelőjétől, a cégvezetők 51 százaléka adott 5-ös skálán hármas vagy rosszabb osztályzatot a partneréről, ami nem feltételez hatékony kommunikációs együttműködést.

A könyvelő vagy könyvelő iroda kiválasztásakor a cégvezetők 51 százaléka az ajánlásokban bízik, de 21 százalékuknak fontos a kiválasztott referenciái is. Az iparági ismereteket, szaktudást és nyelvtudást mindössze a válaszadók 7 százaléka jelölte meg fontos szempontnak, míg a komplex szolgáltatási palettát 18 százalékuk. A referenciák tekintetében a cégvezetők a középvállalati méretből ismert szereplőket látnak szívesen.

Fontos a szolgáltatási ár is a kiválasztáskor. A válaszadók 56 százaléka válaszolta azt, hogy nem csak az ár számít, de végső soron döntő jelentőségű. A szolgáltatás árazási struktúrájában döntetlen alakult ki, hiszen 40,8 százalék nyilatkozott úgy, hogy fix árat preferál, illetve a válaszadók 40,8 százaléka pedig fix árat, de fél évente-évente felülvizsgálva szeretne szerződni a partnerével. A cégvezetők 18,4 százaléka a munkamennyiséget lekövető változó árat tartja korrektnek, hiszen vannak hónapok, amikor több megrendelésük, így a könyvelési feladatok is, illetve van olyan, amikor gyengébb hónapot futnak, akkor pedig kevesebb is a munka velük.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo