Elégedetlenek a könyvelőkkel a kkv vezetők

A cégvezetők nem kapnak megfelelő támogatást és tanácsokat a könyvelőiktől – derül ki az ICT Európa Finance Zrt. könyvelő, bérszámfejtő cég által készített felmérésből.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Magyarországon, a kkv szektorban működő cégek tulajdonosait, vezetőit kérdezték meg arról, hogy milyen általános elvárásaik, valamint tapasztalataik vannak a könyvelési szolgáltatójuk által végzett munkáról. A felmérésben megkérdezett több mint 100 cégvezető arról is nyilatkozott, hogy hogyan választják ki a megfelelő könyvelési szolgáltatót.

Csak a minimumot végzi el a legtöbb könyvelő, azt se mindig hibátlanul (Fotó: SXC)
Csak a minimumot végzi el a legtöbb könyvelő, azt se mindig hibátlanul (Fotó: SXC)

A felmérésből kiderül, hogy a válaszadó cégvezetők 50 százaléka hetente beszél a könyvelőjével, 14 százalékuk pedig napi kapcsolatban van a partnerével könyvelést érintő ügyek kapcsán. 7 százalékuk egyáltalán nem is kommunikál rendszeresen a számviteli szakértővel, kizárólag, ha nagyon fontos.

Arra a kérdésre, hogy milyen mértékben érzi, hogy kap kellő támogatást és tanácsot a könyvelőjétől, a cégvezetők 51 százaléka adott 5-ös skálán hármas vagy rosszabb osztályzatot a partneréről, ami nem feltételez hatékony kommunikációs együttműködést.

A könyvelő vagy könyvelő iroda kiválasztásakor a cégvezetők 51 százaléka az ajánlásokban bízik, de 21 százalékuknak fontos a kiválasztott referenciái is. Az iparági ismereteket, szaktudást és nyelvtudást mindössze a válaszadók 7 százaléka jelölte meg fontos szempontnak, míg a komplex szolgáltatási palettát 18 százalékuk. A referenciák tekintetében a cégvezetők a középvállalati méretből ismert szereplőket látnak szívesen.

Fontos a szolgáltatási ár is a kiválasztáskor. A válaszadók 56 százaléka válaszolta azt, hogy nem csak az ár számít, de végső soron döntő jelentőségű. A szolgáltatás árazási struktúrájában döntetlen alakult ki, hiszen 40,8 százalék nyilatkozott úgy, hogy fix árat preferál, illetve a válaszadók 40,8 százaléka pedig fix árat, de fél évente-évente felülvizsgálva szeretne szerződni a partnerével. A cégvezetők 18,4 százaléka a munkamennyiséget lekövető változó árat tartja korrektnek, hiszen vannak hónapok, amikor több megrendelésük, így a könyvelési feladatok is, illetve van olyan, amikor gyengébb hónapot futnak, akkor pedig kevesebb is a munka velük.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo