Magyarországon, a kkv szektorban működő cégek tulajdonosait, vezetőit kérdezték meg arról, hogy milyen általános elvárásaik, valamint tapasztalataik vannak a könyvelési szolgáltatójuk által végzett munkáról. A felmérésben megkérdezett több mint 100 cégvezető arról is nyilatkozott, hogy hogyan választják ki a megfelelő könyvelési szolgáltatót.
A felmérésből kiderül, hogy a válaszadó cégvezetők 50 százaléka hetente beszél a könyvelőjével, 14 százalékuk pedig napi kapcsolatban van a partnerével könyvelést érintő ügyek kapcsán. 7 százalékuk egyáltalán nem is kommunikál rendszeresen a számviteli szakértővel, kizárólag, ha nagyon fontos.
Arra a kérdésre, hogy milyen mértékben érzi, hogy kap kellő támogatást és tanácsot a könyvelőjétől, a cégvezetők 51 százaléka adott 5-ös skálán hármas vagy rosszabb osztályzatot a partneréről, ami nem feltételez hatékony kommunikációs együttműködést.
A könyvelő vagy könyvelő iroda kiválasztásakor a cégvezetők 51 százaléka az ajánlásokban bízik, de 21 százalékuknak fontos a kiválasztott referenciái is. Az iparági ismereteket, szaktudást és nyelvtudást mindössze a válaszadók 7 százaléka jelölte meg fontos szempontnak, míg a komplex szolgáltatási palettát 18 százalékuk. A referenciák tekintetében a cégvezetők a középvállalati méretből ismert szereplőket látnak szívesen.
Fontos a szolgáltatási ár is a kiválasztáskor. A válaszadók 56 százaléka válaszolta azt, hogy nem csak az ár számít, de végső soron döntő jelentőségű. A szolgáltatás árazási struktúrájában döntetlen alakult ki, hiszen 40,8 százalék nyilatkozott úgy, hogy fix árat preferál, illetve a válaszadók 40,8 százaléka pedig fix árat, de fél évente-évente felülvizsgálva szeretne szerződni a partnerével. A cégvezetők 18,4 százaléka a munkamennyiséget lekövető változó árat tartja korrektnek, hiszen vannak hónapok, amikor több megrendelésük, így a könyvelési feladatok is, illetve van olyan, amikor gyengébb hónapot futnak, akkor pedig kevesebb is a munka velük.