Drámaian csökkent az állásajánlatok száma, a vendéglátásban fele a korábbinak

A tavalyi év végén készített HR Körkép felmérésben optimistán nyilatkoztak a munkáltatók az idei évre tervezett toborzási terveikkel kapcsolatban. Ez a gyakorlatban viszont sokkal inkább óvatos hozzáállásban nyilvánult meg. Az év második negyedévében – a globális trendbe illeszkedve – számottevő volt a fogyatkozás a meghirdetett pozíciók számában, a harmadik negyedévben pedig folytatódott ez a tendencia – derül ki a Profession.hu friss, harmadik negyedéves jelentéséből.

A bérinformációt tartalmazó hirdetések alapján az egészségügy, gyógyszeripar kategória nemcsak az álláslehetőségek számában mutatott emelkedést, hanem a kínált nettó átlagos fizetések tekintetében is, ezek ugyanis 15 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához viszonyítva. A legnagyobb növekedés ebben a tekintetben – bár csökkenő álláshirdetésszám mellett – az IT, üzemeltetés, telekommunikáció (27 százalék) építőipar (26 százalék) és az üzleti támogatóközpontok (21 százalék) területén látható.

Az informatikai területeken aktív munkaadóknál kevéssé jellemző jelenleg, hogy a bérezést említik az álláshirdetésekben (3-5 százalék), a home office munkavégzés lehetőségével kapcsolatban viszont élen járnak: az IT, programozás, fejlesztés kategóriába tartozó álláslehetőségek 42 százalékánál, míg az IT, üzemeltetés, telekommunikációba tartozóak 29 százalékánál szerepel ez az opció.

Továbbra is aktívak a munkavállalók

A jelentkezések száma minimálisan, 0,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, viszont továbbra is igen magasnak mondható a munkavállalói aktivitás. A legnagyobb növekedés Vas (25 százalék), Tolna (21 százalék), Veszprém (15 százalék) vármegyékben történt, a legjelentősebb visszaesés pedig Nógrád (14 százalék), Hajdú-Bihar (14 százalék) és Borsod-Abaúj-Zemplén (7 százalék) vármegyék esetében volt tapasztalható ebben a mutatóban.

Területenként vizsgálva a legnagyobb ugrás a munkavállalói jelentkezések számában az üzleti támogató központok (37 százalék), a marketing, média, PR (15 százalék), és az IT, üzemeltetés, telekommunikáció (15 százalék) esetében történt, a legnagyobb esést pedig a vendéglátás, idegenforgalom (22 százalék), a cégvezetés, menedzsment (20 százalék), és a jog, jogi tanácsadás (19 százalék) mutatta a vizsgált időszakban.

Véleményvezér

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo