Demszky: a megtakarítás akár 80 ezer is lehet az egyesített bérlettel

A drágább lesz olcsóbb szeptember elsejétől azáltal, hogy a BKV, a MÁV és a Volánbusz járműveire - a kormány, a fővárosi és a Pest megyei Közgyűlés szerződése értelmében - érvényes egyesített bérlet váltható.

Az autópálya-építés, az elővárosi motorvonatok beszerzése és közlekedtetése, a budapesti közlekedési szövetség tető alá hozása jelenti együtt a közeljövő közlekedéspolitikáját. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter - minek utána a kormány nevében aláírta a budapesti közlekedési szövetséget létrehozó dokumentumot - kijelentette: a tarifális, ár- és szervezési előnyöktől a szolgáltatás attraktív minőségjavulását várja a budapesti agglomerációban. A büdzsé az idei utolsó negyedévére 500 millió forinttal támogatja az egységes tarifájú közlekedést, s a jövő évi üzemeltetési költségeket is a most megkötött megállapodás alapján állapítják meg és finanszírozzák.

A gazdasági tárca, a Fővárosi, valamint a Pest megyei Közgyűlés vezetői által aláírt egyezség lényegében egy roppant egyszerű végeredmény, az, hogy egyesített bérletet használhatnak azok, akik az agglomerációban élnek, s a BKV, a MÁV, a Volánbusz járatait használva közlekednek. Azaz az utasok bérletük fejében - és a kialakított szabályrendszernek megfelelően - e cégek járműveit egyaránt használhatják a szeptembertől életbe lépő megállapodás alapján. A közlekedési szövetség egy közhasznú társaság létrehozását jelentette, ez a vállalat a technikai gazdája a közös tömegközlekedés irányításának. 

Demszky Gábor Budapest főpolgármestere - amint a gazdasági miniszter is - beilleszteni igyekezett egy átfogó fejlesztési, várospolitikai folyamatba az egyesített bérletben testet öltő változást. A kormány és a főváros együttműködésének aktuális eseménye, hogy megszülethetett a következő két évre szóló útfelújítási program is, melynek finanszírozásában szerepet vállal a kabinet. Azaz további 100 kilométert - az utak 40 százalékát - lehet korszerűsíteni, mivel a költségek felét a büdzsé állja. Ugyancsak a minap történt, hogy az Országgyűlés elfogadta a 4-es metróra vonatkozó új törvényt, tehát hosszabb szakaszon valósulhat meg a beruházás, visszavonhatatlanul.  A közlekedési szövetség "előtörténete" 12 éve kezdődött. A hárommillió utast immáron nem "mellékvágányon" közlekedik, hanem a "főpályaudvart" veheti igénybe - fogalmazott Demszky Gábor. A főpolgármester ismertette azt a számítást, amely jövő januártól az ingázók pénztárcájukon érzékelhetnek majd: éves szinten 50-80 ezer forintot lehet megtakarítani a közös bérlet használatával. Aki például Pécelről jár be a fővárosba vonattal, a Keletibe, az 10900 forintért vesz vasúti bérletet, 6250 forintért BKV-bérletet.  Szeptembertől az akkortól alkalmazható konstrukcióval 6270 forintot takaríthat meg az utas havonta. A következő időszak arról is szól majd, hogy a szövetségben érdekelt cégek összehangolják a menetrendjeiket, illetve a többletkiadásaikat - látszólagos többletveszteségeiket - racionális megoldásokkal mérsékelhetik, s ehhez igénybe veszik mind az állam, mind a főváros büdzséjét. A Pest Megye Önkormányzat elnöke, Szabó Imre a miniszter és főpolgármester értékeléséhez egy adalékkal járult hozzá: vélhetően az idegenforgalom is hasznát látja a szövetségnek, hiszen a turisták is élvezhetik majd a kedvezményes tarifájú utazás előnyeit.

A szeptember 1-től kapható budapesti egyesített bérlet a következő előnyöket nyújtja majd: a budapesti helyi utazások során a főváros területén a BKV, a MÁV, a Volánbusz járműveit egyaránt lehet használni. A  budapesti közlekedési szövetség területéről Budapesthez kapcsolódó rendszeres helyközi utazások során a Budapesten belüli első megállótól - vagy addig -  megváltott helyközi bérletek és az egyesített bérlet együttes felhasználásával menetdíjkedvezmény keletkezik. Az eseti helyközi utazások alkalmával az egyesített bérlet felhasználásával kiegészítő menetjegyet lehet váltani, szintén árelőnyt elérve. 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo