Az Európai Bizottság elindította új biogazdálkodási kampányát, melynek jelmondata: "Ökológiai gazdálkodás. A természetért és Önért." A promóciós kampány a biogazdálkodási szektorral együttműködve igyekszik tájékoztatni a társadalom egészét a biogazdálkodásról és a bioélelmiszer-termelésről, illetve azok előnyeiről. A kampány célja a fogyasztói tudatosság és a biotermékek iránti elkötelezettség növelése, különös hangsúlyt fektetve a következő generációk, a fiatalok és gyermekek tájékoztatására, akiknek nagy szerepük van a biogazdálkodás jövőjében.
"A biotermékek iránti fogyasztói igény folyamatos növekedése egyre több üzleti lehetőséget nyújt az élelmiszer-beszállítói lánc valamennyi résztvevőjének. Kampányunk elindításával felkérek minden, a biogazdálkodásban érintett személyt, hogy támogassa a biogazdálkodás alapgondolatát" - mondta Mariann Fischer Boel mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős európai biztos.
Az elmúlt években a bioszektor szereplőinek száma jelentősen megnőtt, kiegészülve a gazdálkodók, termelők, feldolgozók és beszállítók csoportjával. 2005-ben az EU-25-ben összesen 182 305 biotermelő- és szolgáltató volt, ez 2004-hez képest 13,4 százalékos növekedést jelent. Az elmúlt években a legtöbb tagállamban - az új tagállamokat is beleértve - az európai biogazdálkodók kiskereskedelmi piaca igen erős - 5-30 százalékos - növekedést mutatott. (A magyar helyzetről itt olvashat.)
A megnövekvő fogyasztói igények a biogazdálkodási piac erősödését idézték elő, és új lehetőségeket nyitottak meg a gazdálkodók és feldolgozók számára. A kampányt az Európai Bizottság indítja el a vidéki élet több aspektusát is bemutató belgiumi Foir de Libramont mezőgazdasági kiállításon. Közös sajtótájékoztatójukon versenyt is hirdetnek a biogazdálkodás új logójának megtervezésére.
A sajtótájékoztatón bemutatásra kerül az Európai Bizottság kampányának központi eleme: a biogazdálkodásról szóló többnyelvű weboldal. Az élelmiszeripari és gazdálkodási szektor szakemberei 22 nyelven tölthetnek le a biotermelést és -gazdálkodást népszerűsítő marketing- és információs anyagokat. A biogazdálkodási kampány ernyő-felépítése az EU-ban tevékenykedő bioszektor szereplőinek érdekeit szolgálja, és egyben a kampány aktív részesévé teszi őket.
A kampányt az Európai Bizottság egy biogazdasági szakértőkből álló szakmai csoporttal együttműködve dolgozta ki. A nemzeti szakértők a helyi mezőgazdasági minisztériumok és a nemzeti és nemzetközi biogazdálkodási szervezetek képviselői közül kerültek ki. A kampány az európai bioélelmiszerekre és -termelésre vonatkozó cselekvési terv alapján készült. A cselekvési terv 21 kezdeményezést sorol fel a bioélelmiszerek piacának, illetve szabályainak fejlesztésére, melyek a hatékonyságot, az átláthatóságot, valamint a fogyasztói bizalom növelését hivatottak elősegíteni.