Biobummot robbantottak ki

Az Európai Bizottság a bioélelmiszereket és a biogazdálkodást népszerűsíti új kampányában. Ökológiai gazdálkodást a természetért és az emberekért.

A legforróbb, legaktuálisabb téma az üzleti életben!
Fenntarthatóság 2024 – ESG: a szabályozási kihívástól az üzleti lehetőségig

Jöjjön el és hallgassa meg a legjobb szakértőket,
ismerje meg a vállalatok és a pénzügyi szektor legjobb gyakorlatait!

2024. október 1. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Európai Bizottság elindította új biogazdálkodási kampányát, melynek jelmondata: "Ökológiai gazdálkodás. A természetért és Önért." A promóciós kampány a biogazdálkodási szektorral együttműködve igyekszik tájékoztatni a társadalom egészét a biogazdálkodásról és a bioélelmiszer-termelésről, illetve azok előnyeiről. A kampány célja a fogyasztói tudatosság és a biotermékek iránti elkötelezettség növelése, különös hangsúlyt fektetve a következő generációk, a fiatalok és gyermekek tájékoztatására, akiknek nagy szerepük van a biogazdálkodás jövőjében.

"A biotermékek iránti fogyasztói igény folyamatos növekedése egyre több üzleti lehetőséget nyújt az élelmiszer-beszállítói lánc valamennyi résztvevőjének. Kampányunk elindításával felkérek minden, a biogazdálkodásban érintett személyt, hogy támogassa a biogazdálkodás alapgondolatát" - mondta Mariann Fischer Boel mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős európai biztos.

Az elmúlt években a bioszektor szereplőinek száma jelentősen megnőtt, kiegészülve a gazdálkodók, termelők, feldolgozók és beszállítók csoportjával. 2005-ben az EU-25-ben összesen 182 305 biotermelő- és szolgáltató volt, ez 2004-hez képest 13,4 százalékos növekedést jelent. Az elmúlt években a legtöbb tagállamban - az új tagállamokat is beleértve - az európai biogazdálkodók kiskereskedelmi piaca igen erős - 5-30 százalékos - növekedést mutatott. (A magyar helyzetről itt olvashat.)

A megnövekvő fogyasztói igények a biogazdálkodási piac erősödését idézték elő, és új lehetőségeket nyitottak meg a gazdálkodók és feldolgozók számára. A kampányt az Európai Bizottság indítja el a vidéki élet több aspektusát is bemutató belgiumi Foir de Libramont mezőgazdasági kiállításon. Közös sajtótájékoztatójukon versenyt is hirdetnek a biogazdálkodás új logójának megtervezésére.

A sajtótájékoztatón bemutatásra kerül az Európai Bizottság kampányának központi eleme: a biogazdálkodásról szóló többnyelvű weboldal. Az élelmiszeripari és gazdálkodási szektor szakemberei 22 nyelven tölthetnek le a biotermelést és -gazdálkodást népszerűsítő marketing- és információs anyagokat. A biogazdálkodási kampány ernyő-felépítése az EU-ban tevékenykedő bioszektor szereplőinek érdekeit szolgálja, és egyben a kampány aktív részesévé teszi őket.

A kampányt az Európai Bizottság egy biogazdasági szakértőkből álló szakmai csoporttal együttműködve dolgozta ki. A nemzeti szakértők a helyi mezőgazdasági minisztériumok és a nemzeti és nemzetközi biogazdálkodási szervezetek képviselői közül kerültek ki. A kampány az európai bioélelmiszerekre és -termelésre vonatkozó cselekvési terv alapján készült. A cselekvési terv 21 kezdeményezést sorol fel a bioélelmiszerek piacának, illetve szabályainak fejlesztésére, melyek a hatékonyságot, az átláthatóságot, valamint a fogyasztói bizalom növelését hivatottak elősegíteni.

Véleményvezér

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott

Orbán Viktor szerint Orbán Balázs hibázott 

Orbán Balázs méretes ostobaságot mondott, de nem csak egyet.
1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók

1660 forint/gombóc fagylaltáron dorbézoltak közpénzből egészségügyi dolgozók 

Nincs jobb egy finom fagyinál horroráron közpénzből.
Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt

Magyar Péter lopással vádolja az Orbán-klánt 

A lopás mértéke akkora, hogy abból számos közszolgáltatást rendbe lehetne hozni.
Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát

Egy nagyváros, ahol új szabályokkal egyszerre csökkentették az albérletek árait és a hajléktalanok számát 

A nagyvárosok túlszabályozottsága gátolja a fejlődést.
Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka

Közeleg a megújuló ingyenáram korszaka 

Az atomlobbi nem örül a lehetőségnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo