Biobummot robbantottak ki

Az Európai Bizottság a bioélelmiszereket és a biogazdálkodást népszerűsíti új kampányában. Ökológiai gazdálkodást a természetért és az emberekért.

Az Európai Bizottság elindította új biogazdálkodási kampányát, melynek jelmondata: "Ökológiai gazdálkodás. A természetért és Önért." A promóciós kampány a biogazdálkodási szektorral együttműködve igyekszik tájékoztatni a társadalom egészét a biogazdálkodásról és a bioélelmiszer-termelésről, illetve azok előnyeiről. A kampány célja a fogyasztói tudatosság és a biotermékek iránti elkötelezettség növelése, különös hangsúlyt fektetve a következő generációk, a fiatalok és gyermekek tájékoztatására, akiknek nagy szerepük van a biogazdálkodás jövőjében.

"A biotermékek iránti fogyasztói igény folyamatos növekedése egyre több üzleti lehetőséget nyújt az élelmiszer-beszállítói lánc valamennyi résztvevőjének. Kampányunk elindításával felkérek minden, a biogazdálkodásban érintett személyt, hogy támogassa a biogazdálkodás alapgondolatát" - mondta Mariann Fischer Boel mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős európai biztos.

Az elmúlt években a bioszektor szereplőinek száma jelentősen megnőtt, kiegészülve a gazdálkodók, termelők, feldolgozók és beszállítók csoportjával. 2005-ben az EU-25-ben összesen 182 305 biotermelő- és szolgáltató volt, ez 2004-hez képest 13,4 százalékos növekedést jelent. Az elmúlt években a legtöbb tagállamban - az új tagállamokat is beleértve - az európai biogazdálkodók kiskereskedelmi piaca igen erős - 5-30 százalékos - növekedést mutatott. (A magyar helyzetről itt olvashat.)

A megnövekvő fogyasztói igények a biogazdálkodási piac erősödését idézték elő, és új lehetőségeket nyitottak meg a gazdálkodók és feldolgozók számára. A kampányt az Európai Bizottság indítja el a vidéki élet több aspektusát is bemutató belgiumi Foir de Libramont mezőgazdasági kiállításon. Közös sajtótájékoztatójukon versenyt is hirdetnek a biogazdálkodás új logójának megtervezésére.

A sajtótájékoztatón bemutatásra kerül az Európai Bizottság kampányának központi eleme: a biogazdálkodásról szóló többnyelvű weboldal. Az élelmiszeripari és gazdálkodási szektor szakemberei 22 nyelven tölthetnek le a biotermelést és -gazdálkodást népszerűsítő marketing- és információs anyagokat. A biogazdálkodási kampány ernyő-felépítése az EU-ban tevékenykedő bioszektor szereplőinek érdekeit szolgálja, és egyben a kampány aktív részesévé teszi őket.

A kampányt az Európai Bizottság egy biogazdasági szakértőkből álló szakmai csoporttal együttműködve dolgozta ki. A nemzeti szakértők a helyi mezőgazdasági minisztériumok és a nemzeti és nemzetközi biogazdálkodási szervezetek képviselői közül kerültek ki. A kampány az európai bioélelmiszerekre és -termelésre vonatkozó cselekvési terv alapján készült. A cselekvési terv 21 kezdeményezést sorol fel a bioélelmiszerek piacának, illetve szabályainak fejlesztésére, melyek a hatékonyságot, az átláthatóságot, valamint a fogyasztói bizalom növelését hivatottak elősegíteni.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo