Bevásárlóközpontból márkanév

Bevásárlóközpontból számos van az országban, a Mammut azonban ennél több. Az elmúlt hat év alatt fogalommá vált a budapesti lakosság körében, és mára gazdasági és kulturális szempontból is a főváros életének kiemelkedő tényezője: ezt igazolja, hogy 2003-ban már több mint tizenkétmillióan keresték fel. A mögötte álló filozófiáról és célkitűzésekről S. Nagy Sándort, a szórakoztatóközpont általános igazgatóját kérdeztük.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 - A Mammut sikere egyértelmű. Naponta harmincöt-negyvenezer látogató keresi fel a szórakoztató- és bevásárlóközpontot, amelynek első épületét 1998. augusztus 28-án adták át, a Mammut II. megnyitása óta pedig nyolc szinten, csaknem százhatezer négyzetméteren, háromszáztizenkét üzlet fogadja a látogatókat. A hatodik születésnapját ünneplő Mammut Rt. tavalyi árbevétele közel négymilliárd forint volt. Mi áll a sikerek hátterében?

- Először is, hogy nagyon jó helyen van az áruház. Az évszázadokon át kialakult utak kereszteződésében lévő komplexum vonzáskörzete az első, második, tizenkettedik és tizenegyedik kerületi lakosság. De a sikerünknek része az is, hogy mi már - ellentétben a bevásárlóközpontoknál érvényesülő általános trenddel - elértük, hogy nem csak a szűken vett környékünkről járnak ide vásárolni. Mára ismert márkává vált a Mammut; a név mindenkinek ezt az egyedi hangulatú, modern, emberközpontú környezetet juttatja az eszébe. Az elmúlt hat évben amúgy mindig képesek voltunk megújulni. Most is éppen azt tesszük, hiszen idén novemberben újabb üzlettípussal bővül a kínálatunk a Mammut II. -1. szintjén. Egy hamarosan lezáruló fejlesztés eredményeként húsz üzlet és négyezer négyzetméteren új műszaki áruház nyílik. Ezzel egyben új márkanevet is bevezetünk hazánkban: az elegáns Saturn - a Media Markt csoport tagja - a felsőbb kategóriás szórakoztató elektronikai cikkek forgalmazására szakosodott áruház.

- Mostanában figyelve a bevásárlóközpontokat, úgy tűnik, nagy a fluktuáció az üzletek bérlői között. A Mammutra ez nem jellemző. Mintahogyan az is "egyedi tulajdonság", hogy a látogatók több mint hetven százaléka nemcsak sétálgat, hanem ténylegesen vásárol is itt. Milyen üzletpolitikát követnek?

- Igyekszünk a lehetőségeinkhez képest tudatosan alakítani a boltok összetételét. A koncepciónk, hogy minél szélesebb kínálatot találjanak a vásárlóink, és arra is figyelünk, hogy a konkurencia jelen legyen. Persze hiába vannak elképzeléseink, az üzletek maguk alakítják politikájukat. A fluktuáció azonban nálunk valóban nem jellemző. Egyrészt azért, mert kitermelhető bérleti árakat igyekszünk kialakítani, másrészt a felmérések szerint a bevásárlóközpontok közül nálunk a legmagasabb az egy főre jutó vásárlói kosár értéke.

- Mára a Mammutból márkanév, a bevásárlóközpontból szórakoztató és életmódközpont is lett. Ezt igazolja, hogy a hatéves létesítmény már két nemzetközi elismerést is kapott. Az egyik a nemzetközi ingatlanszakma Oscar-díja, vagyis a Nemzetközi Ingatlan Szövetség, a FIABCI, Prix d'Excellence elnevezésű nívódíja, amelyet a minőségi környezetfejlesztésért ítéltek oda, illetve az idén elnyert Superbrand-minősítés. Ez utóbbi bizonyítja, hogy a Mammutból fogalom lett. Az 1995-ben Nagy-Britanniában alapított, mára világszerte közel harminc országban működő nemzetközi program a legismertebb kommunikációs- és marketingszakemberek véleménye alapján ítélte oda a több mint tízezer magyarországi márkából a Superbrand titulust a Mammutnak. Hogyan tud egy ilyen létesítmény hozzájárulni környezete alakulásához?

- Közvetlenül a befizetett iparűzési adó - tavaly ez százhúszmillió forint bevételt jelentett a második kerület számára - és a foglalkoztatottságra meg az ingatlanárakra gyakorolt hatás révén. Másrészt a lehetőségeinkhez mérten kulturális rendezvényeinkkel igyekszünk minőségi élettérré formálni közvetlen környezetünket. A Mammut ezért is kapta a nemzetközi elismeréseket. A tizenegy hektáron fekvő terület egyfajta élményközponttá és találkozási ponttá vált, és a hagyományos közösségi terek beszűkülésével párhuzamosan Budapest lakói számára alternatívát kínál. Amellett, hogy vásárolhatnak, megtalálják a szórakozási lehetőségeket és a kulturális szolgáltatásokat is. Buda kulturális életének alakításában betöltött szerepünkre - bár nem feladatunk - kifejezetten büszkék vagyunk. Sikeresek voltak a Mammut Színház nyári előadásai, az Írók Világnapja alkalmából szervezett Színházi Börze vagy Foky Ottó bábkiállítása és a HVG címlapkiállítása. Legutóbb nagyszabású, ingyenes szabadtéri koncertet szerveztünk. Carl Orff Carmina Burana című művét tekinthették meg százkilencvenöt énekes, szimfonikus zenész és balett-táncos előadásában. Azt hiszem, sikerült elérnünk, hogy egy kisváros szívéhez hasonlóan itt mindig lüktessen az élet, akár napközben, akár a boltok bezárása, este kilenc után.

- Ez viszont biztonsági szempontból több kérdést is felvet...

- Így igaz. De szerencsére ezen a téren is csak pozitív dolgokról számolhatok be. A Mammut parkolójában például alig történt autófeltörés, és a nálunk alkalmazott biztonsági rendszereknek köszönhetően az elkövetők többségét megtalálták, sőt! A megfelelő eredménnyel záruló nyomozati munka aránya messze a legmagasabb a kerület többi részéhez képest.

- Mit tervez a következő hat évre?

- Folytatjuk az eddigi koncepciónkat: bővítünk és fejlesztünk. Jó helyen még legalább harmincezer négyzetmétert meg tudnánk tölteni különböző szolgáltatóegységekkel. Vannak elképzeléseink a bővülési lehetőségekről, de konkrét terveink nincsenek, hiszen a szomszédságunk tulajdonviszonyai nem rendezettek, még nem született döntés a hasznosítására. Ha kiírják a pályázatot, ott leszünk.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo