A pénzügyi intézményeknek a jogszabályi előírások szerint április 30-ig kellett postára adni az elszámolásról szóló tájékoztatásokat. Azoknak az ügyfeleknek, akiknek az elszámolással érintett kölcsönszerződésük már megszűnt vagy az elszámolással szűnik meg, és az elszámolás értelmében pénz jár vissza, a levél kézhezvételétől számítva 30 napjuk van arra, hogy nyilatkozatot tegyenek a kifizetés módjával kapcsolatban. Szintén 30 nap áll az ügyfelek rendelkezésére, hogy panaszt tegyenek, ha nem értenek egyet az elszámolási tájékoztatóban foglaltakkal. A CIB összegyűjtött néhány hasznos tippet, melyek segíthetnek, hogy kevesebb időt töltsünk sorban állással!
Válasszunk kis forgalmú fiókot!
Ha az elszámolásról szóló tájékoztató szerint kifizetésre vagyunk jogosultak, 30 napunk van, hogy nyilatkozatot tegyünk arra vonatkozóan, hogy készpénzben vagy átutalás útján szeretnénk megkapni a nekünk járó összeget. Kerüljük a nagy forgalmú fiókokat, ahol várhatóan most még nagyobb lesz a forgalom, válasszunk inkább kevésbé központi helyet, ahol kevesebb várakozóra számíthatunk!
Válasszuk az átutalást!
Nyilatkozatunkban érdemes az átutalást választani, hiszen ebben az esetben csak a nyilatkozat leadása miatt kell a bankfiókba látogatni, és nem kell a készpénzkifizetés miatt is várakozni!
Érdemes felkészülni az esetlegesen hosszas várakozási időre, vigyünk magunkkal vizet, esernyőt és valami harapnivalót is!
Nézzük meg interneten a részletes elszámolást!
Ha úgy érezzük, az elszámolásról szóló tájékoztató nem tartalmaz minden információt, lehetőségünk van megtekinteni az elszámolás teljes körű levezetését, illetve az elszámolás során figyelembe vett összes adatot.
A részleteket is írjuk meg!
Ha nem értünk egyet az elszámolási tájékoztatóban foglaltakkal, lehetőségünk van panaszt tenni. Ehhez nem kell a bankfiókba látogatnunk, hiszen az elszámolással kapcsolatban kizárólag írásban tehetünk panaszt. Legyen szó postai vagy elektronikus levélről, esetleg faxról, fontos, hogy pontosan leírjuk, mi az, amivel nem értünk egyet, hiszen a pénzintézet csak akkor tudja kivizsgálni, hogy jogos-e az ügyfél bejelentése, ha részletes információkat tartalmaz a beadott panasz.
Nem vész el az összeg!
Jó, ha tudjuk, hogy a pénzügyi intézmények a jogszabálynak megfelelően 5 évig őrzik a fogyasztói követelés összegét, és ez idő alatt bármikor megtehetjük a kifizetés módjára vonatkozó nyilatkozatot! Az összeg tehát nem vész el a 30 nap elteltével, és bár az 5 év alatt nem kamatozik, de költséggel sem jár!