Banki ügyintézés cikkek
Sunyi csalás terjed - most éppen így húzzák le a bankolókat
Az utóbbi időszakban megszaporodtak a banki ügyfeleket célzó adathalász kísérletek, amelyek során a csalók személyes adatokat próbálnak megszerezni.
Távolról kell azonosítania minket a bankoknak
Az MNB új rendelete szerint személyes ügyintézés helyett például számítógép, okostelefon kamerája és mikrofonja révén − távolról is azonosíthatja magát egy ügyfél pénzügyi intézményénél. Emellett számos esetben – kiemelve a jelentős készpénzes tranzakciókat – szigorodnak az ügyfél-átvilágítás és az ehhez kapcsolódó monitoringtevékenység szabályai.
Akiktől a bankok félnek
A hagyományos pénzügyi cégek 83 százaléka véli úgy, hogy piacaikat veszélyeztetik a pénzügyi technológiai szolgáltatást nyújtó, ún. fintech cégek a PwC friss tanulmánya szerint. A bankok esetében ez az arány 95 százalék. A fintech cégek várakozásaik szerint akár a piac egyharmadát is elhódíthatják a hagyományos szereplőktől.
Banki ügyeletek: mikor kezd el ránk figyelni a NAV?
Szinte mindenki találkozik a „pénzmosás” kifejezéssel a mindennapi élet során, azonban kevesen tudják, hogy mely ügyletük minősülhet pénzmosás szempontjából gyanúsnak, illetve hogy egy-egy pénzmosásgyanús ügylet bejelentéséről a NAV bizonyos esetekben első kézből értesül – és kezdeményezhet ez alapján ellenőrzést nálunk.
Banki elszámolás: így kerüljük el a sorbanállást
Komoly sorokra lehet számítani a bankoknál, hiszen a banki elszámolásban érintett ügyfeleknek nyilatkoznia kell, hogyan szeretnék visszakapni a pénzüket. Mutatunk néhány tippet, hogyan kerülje el a sorbanállást!