Bajban a Labdarúgó-Európa Bajnokság legfőbb mezszponzora

A Nike váratlan tőzsdei közleményt adott ki, hogy a negyedéves bevételek 10 százalékos, meglepetésszerű csökkenésére számít, mivel új riválisok jelentkeztek. A világ egyes számú sportszergyártója például az On-t és a Hoka-t nevezte meg vezető konkurenciaként.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bejelentés hatására a Nike részvényei több mint 12 százalékot zuhantak a munkaidő utáni kereskedésben, ami 15 milliárd dolláros piaci értékvesztést jelenthet, ha a veszteség megmarad.

Az óriás is lépésváltásra kényszerül
Az óriás is lépésváltásra kényszerül
Fotó: Pixabay

A világ legnagyobb sportruházati vállalata azt is közölte a befektetőkkel, hogy a nemzetközi piacokon, így Kínában is a kereslet gyengülésével néz szembe.

A Nike azonban bizakodó, hogy az új termékek és a közelgő párizsi olimpiai játékok marketingkampánya segíteni fogja a vállalatot abban, hogy visszanyerje lendületét a fogyasztók körében.

A párizsi olimpia kiváló pillanatot kínál számunkra, hogy a sportról alkotott elképzelésünket közvetítsük a világgal - mondta John Donahoe vezérigazgató a kereseti felhíváson.

A társaság csökkentette a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozó kilátásait is.

A közlemény szerint a közvetlen fogyasztói üzletág 8 százalékkal esett vissza, mivel egyes ügyfelek az épp divatosabb márkákat választották.

Van egy olyan érzés, hogy a Nike egyszerűen nem újított eleget, nem forgalmazott eleget, nem mesélt eleget a termékeiről - mondta a GlobalData Retail ügyvezető igazgatója, Neil Saunders a BBC-nek.

A Reuters szerint a sportruházati óriás azon stratégiája, hogy a Foot Lockerhez hasonló nagykereskedelem helyett saját üzletein és webhelyén értékesíti termékeit, árt az eladásoknak.

A Nike-nek újra az első lábra kell állnia, hogy rávegye az embereket a termékeinek megvásárlására - tette hozzá Saunders.

A Nike jelenleg a mezek főszponzora az UEFA Euro 2024 labdarúgótornán, megelőzve az olyan márkákat, mint az Adidas és a Puma.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo