Bajban a Labdarúgó-Európa Bajnokság legfőbb mezszponzora

A Nike váratlan tőzsdei közleményt adott ki, hogy a negyedéves bevételek 10 százalékos, meglepetésszerű csökkenésére számít, mivel új riválisok jelentkeztek. A világ egyes számú sportszergyártója például az On-t és a Hoka-t nevezte meg vezető konkurenciaként.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bejelentés hatására a Nike részvényei több mint 12 százalékot zuhantak a munkaidő utáni kereskedésben, ami 15 milliárd dolláros piaci értékvesztést jelenthet, ha a veszteség megmarad.

Az óriás is lépésváltásra kényszerül
Az óriás is lépésváltásra kényszerül
Fotó: Pixabay

A világ legnagyobb sportruházati vállalata azt is közölte a befektetőkkel, hogy a nemzetközi piacokon, így Kínában is a kereslet gyengülésével néz szembe.

A Nike azonban bizakodó, hogy az új termékek és a közelgő párizsi olimpiai játékok marketingkampánya segíteni fogja a vállalatot abban, hogy visszanyerje lendületét a fogyasztók körében.

A párizsi olimpia kiváló pillanatot kínál számunkra, hogy a sportról alkotott elképzelésünket közvetítsük a világgal - mondta John Donahoe vezérigazgató a kereseti felhíváson.

A társaság csökkentette a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozó kilátásait is.

A közlemény szerint a közvetlen fogyasztói üzletág 8 százalékkal esett vissza, mivel egyes ügyfelek az épp divatosabb márkákat választották.

Van egy olyan érzés, hogy a Nike egyszerűen nem újított eleget, nem forgalmazott eleget, nem mesélt eleget a termékeiről - mondta a GlobalData Retail ügyvezető igazgatója, Neil Saunders a BBC-nek.

A Reuters szerint a sportruházati óriás azon stratégiája, hogy a Foot Lockerhez hasonló nagykereskedelem helyett saját üzletein és webhelyén értékesíti termékeit, árt az eladásoknak.

A Nike-nek újra az első lábra kell állnia, hogy rávegye az embereket a termékeinek megvásárlására - tette hozzá Saunders.

A Nike jelenleg a mezek főszponzora az UEFA Euro 2024 labdarúgótornán, megelőzve az olyan márkákat, mint az Adidas és a Puma.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo